Inlägg #1: Postat: 2002-10-11 13:59:00
|
Fredrik Jung Abbou |
Hur mkt plockades bort ur texten?
Att "outsourca" redaktion till skribenter har jag varit inne o snurrat på flera ggr. I ett företag brukar de två största löpande kostnaderna utgöra lön samt lokaler. Antagligen samma sak i fallet Sourze. Med skribentoutsourcing slipper man stora lokalhyror. Kan skribenten sedan fakturera Sourze som enskild firma sparar även Sourze stora pengar på detta
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-11 14:01:00
|
Abbou |
. Då skulle man kunna ha kvar kanske 1 enda fast redaktionsredöktör som basar över skribentredakörerna. Detta är dock egentligen mest defensivt, alltså kostnadssparande åtgärder. Vad gäller hur man skall växa så har jag själv varit med o satt upp ett Internetföretag och om man inte har kassan full med stash så får man se sig om efter gerrilla marknadsföring som bertyder smarta dealar, partnerskap och nya knep för att nå ut utan att göra det genom att pröjsa för allt vilket reklam innebär
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-11 14:01:00
|
Yussufu Al Dinar |
. Att köra en papperblaska är ett sätt som jag skrev igår att tappa in på den lukrativa pappersreklamen som är stor o fet. Den kan man sedan deala ihop distributionsdealar med tex Metro, ETc etc så får man ännu större spridning etc. möjligheterna är oändliga men det krävs annorlunda tänk än vad vanliga inköpare av reklam sitter på för de är inte vana med slimmade organisationer med kreativt tänk utan de är mest vana lägga feta reklamordrar.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-11 15:29:00
|
sten |
Fortsätt och skriv Anders
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-11 22:26:00
|
stig |
Att tillsätta en kommitté som ska arbeta fram en rapport är det säkraste sättat att ta död på Sourze. Nej; lämna ut problemet med marknadsföringen till en proffsig PR byrå - infordra några offerter - och ge uppdraget till den lämpligaste Pr byrån.
Allt annat snickrande med utredningar av olika slag är bortkastad tid och pengar.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-12 12:28:00
|
ahnberg |
vilket bullshit. Att anlita en pr byrå när det inte är direkt pr som sourze råder brist på, är inte det bortkastade pengar?
|
|