|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-10 22:53:00
|
|
forts... |
Har du ingen egen åsikt mikael, om vad som KAN vara orsaker/konsekvenser etc av sexhandel, eftersom du verkar helt säker på att anna linussons m fl åsikt är HELT FEL? Hur vet DU att de har helt fel? Har du information du vill dela med oss, varsågod. hittills har du bara sagt "ingen vet något säkert". Vi vet det nu!!!! Du har sagt det hundra gånger!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-10 23:12:00
|
|
W |
Det som anna linusson har skrivit är ingen åsikt, det är ju hatpropaganda.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-10 23:22:00
|
|
W |
Och hatpropaganda är det enda som ni hatiska feminister klarar av att spy ut ur era ruttna inälvor.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-11 09:48:00
|
|
Michael Lundahl |
Det enda jag har sagt är att Anna Li har fel i det att alla sexköpare är likadana. Detta är något som vilken säljare som helst kan berätta för dig... och vilket de ofta gör i lite längre intervjuer. Vidare så skrev jag i artikeln att från myndighetshåll så har man ingen som helst koll på detta heller. Att då som Anna Li och många med henne gå ut och säga "Det är si och det är så" leder inte till några som hlest förbättringar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-11 09:49:00
|
|
Michael Lundahl |
När folk till slut inser att de har faktiskt ingen koll på läget, då - och först då - kommer man att börja gå ut och söka den kunskap som krävs för att kunna lösa problemen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-11 11:13:00
|
|
M |
ML: ok... hennes tillvägagångsätt leder inte till förbättringar, så långt är jag med.. om alla sexköpare inte är likadana, kan man kanske dela in dem i vissa grupper? de som "bra" som märks har jag svårt att kalla det för bra, men låt gå.. för säljaren, dvs de sköter sig.. och de som är dåliga för säljaren, de kanske är våldsamma eller inte betalar vad vet jag.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-11 11:14:00
|
|
M |
Vilken grupp är mest intressant när det gäller att lösa problem och förbättra? Är det inte den gruppen dvs den dåliga som diskuterats hittills, som är den grupp man vill förhindra, och som fokus därför läggs på?
W: "ni hatiska feminster"? Är jag inräknad i denna grupp?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-11 11:19:00
|
|
Michael Lundahl |
Hittils har det inte debatten gjorts någon som helst skillnad på kund och kund. Men någon som de prostituerades intresseorganisationer propagerat för är ökad möjligheter att kunna neka farliga/obehagliga kunder genom att få hjälp av polisen.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-11 11:26:00
|
|
Michael Lundahl |
Men någon men något
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-11 19:37:00
|
|
W |
M: det är upp till dig att känna dig träffad.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-11 22:10:00
|
|
Stella |
Ärligt, Michael: Vilka tror du gör mest för forskningen om prostituerade-de manliga makthavarna påhejade av moralfanatikerna som skiter i vilket eller de kvinnor för det är såvitt jag vet en majoritet kvinnor på den spelplanen också som är ute och jobbar bland dem?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-11 22:11:00
|
|
Stella |
Och om vi vet för lite om detta så är det förmodligen för att i princip inga anslag går till sådan forskning, den anses helt enkelt inte intressant jämfört med nästa JAS-plan eller vad annat teknikskit män anser viktigare än att förebygga att kvinnor far illa.
Det finns nog någon anledning till att det är svårt att få doktorander till vissa ämnen.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-10-12 00:31:00
|
|
PerB |
Stella: Att det satsas på teknikforskning har nog inget med att det är män som "vill" eller är intresserade.. Det handlar ju naturligtvis om att det går att tjäna pengar på det... Det som investerar i forskningen vill ju naturligtvis ha avkastning...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-12-25 17:48:00
|
|
Ola |
Michael, var kan jag hitta info om prostituerades intresseorganisationer i Sverige?
|
| |