|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-10 14:50:00
|
|
Angelica |
Där har du fel! Min Lady satt i fönstret med mig och tittade på fyrverkerierna och vi hade henne med oss ute på nyårsafton också. Detta smällandet brydde hon sig inte om. Barnens leksakspistoler smällde inte men ändå har jag dokumenterat på video att hon faktiskt avväpnade barnen! Jag behövde bara plocka fram luftgeväret för att hon skulle hoppa upp och försöka ta det. Så nog vet de vad det handlar om. Finns många hundar som reagerar just så här!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-10 15:25:00
|
|
Ewa J |
Gnurf: Om din hund blev så rädd skulle du gått till veterinären och fått lugnande medel till hunden. Det gör att de sover trots oväsendet. Så gör jag, kanske skulle de stackars 102 hundarna fått detta?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-10 16:52:00
|
|
Gnurf |
Angelica > Då är det väl något hon har lärt sig med tiden. Om du visar upp en pistol för en valp lär den inte bli speciellt rädd.
Ewa J > Tja, det var inte "min" hund det var värdfamiljens, men om jag själv skaffar hund en dag så vet jag det :P
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-10 18:23:00
|
|
Angelica |
Nej detta beteendet visade sig redan från första gången och jag har haft henne som valp! Men det spelar inte så stor roll hundarna led och det var det jag ville få fram och att det faktiskt måste finnas bättre sätt att avliva dem på.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-10 20:37:00
|
|
Micke |
Hunder är mkt känsligare än människor på att tolka andras känslor och signaler. Jag tror att din hund har lärt sig av ditt beteende när du själv har hanterat vapen. Ofta är det ju ägarnas fel när hunden är ängslig, rädd eller biter ngn.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-11 01:00:00
|
|
Angelica |
Jodå, det tror jag också att djur är känsligare på att tolka känslor och signaler. Men jag är en ganska så bra skytt och känner mig säker med geväret så min lilla vovve kunde inte uppfatta någonting osäkert eller känna anledning att försöka avväpna mig eller barnen när de lekte. Hon var ingen ängslig, rädd eller bitsk hund för övrigt, tvärtom. I hennes stamtavla finns flera polishundar bla. Jag blev även erbjuden att hon skulle få bli livvakt av ett företag som tränade upp hundar.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-11 01:05:00
|
|
Angelica |
Artikeln jag läste först kom ifrån aftonbladet. Idag tittade jag i expressen och de skriver att hundarna BLEV nersövda innan man gick in och sköt. Undrar vilken tidning som ljuger. Alla tidningar förvränger historien på sitt sätt, och jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att expressen denna gången har skrivit rätt. Jag är så mycket djurvän, och mår fruktansvärt dåligt varje gång jag får veta att ett djur blir felaktigt och omänskligt behandlat. Har väl för stort och blödigt hjärta antar jag!
|
| |