Inlägg #1: Postat: 2002-10-10 13:07:00
|
Angelica |
Naturligtvis vet jag att det är en fråga om träning, Och dessa hundarna var inte tränade för detta! Kan de gå in efter att ha gett dem bedövningsmedel vilket gör dem oförmögna att försvara sig kan de göra det på ett mänskligare sätt. Det finns många alternativ utom att just skjuta dem, vilket för just dessa hundarna var fruktansvärt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-10 13:23:00
|
Angelica |
Dessutom var det ju inte så att alla hundarna var tillsammans. De stod 10-15 hundar tillsammans i mindre inhängnader, och 19 poliser gick in. De hade kunnat arbeta systematiskt, inhägnad efter inhägnad och hundarna hade sluppit tortyren av att veta! Lite med bedövningsmedel och de hade inte förstått vad som hände.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-10 15:54:00
|
Hasselbergarn |
Naturligtvis har en vetrinär vervägt den frågan. Om beslutet av den makabra avlivningsmetoden inte backas upp ordentligt, vilket den gjorde när vetrinären rådgjorde med kollegor, så är det ren skär skandal. Men varför envisas du med att säga plågas?? Lite stress under en kort stund och sedan ett snabbt slut? Massaker och avrättning är felaktiga ord i sammanhanget vilket bara är orättvist mot de inblandade poliser o vetrinärer som inte mår bra av det här....
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-10 18:26:00
|
Angelica |
Det stod ingenstans i tidningen att veterinären rådgjort med några kollegor i går. Inte i den jag läste iallafall. Men visst är det massaker och avrättning, det känner jag att det är. Om du har tex fyra hundar hemma och dessa skulle bli galna av någon anledning inte har du väl aå att du skjuter dem. Det finns bättre sätt.
|
|