Vi som surfar efter porr

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-10-09 01:09:00
erik
Mia, du kan väl för fan inte påstå att man är otrogen bara för att man runkar till en nakenbild om man är i ett förhållande? Jämställer du en sån situation med om du skulle hitta din kille i sänd med en annan tjej???
Inlägg #2: Postat: 2002-10-09 11:39:00
Karin
Håller med dig Mia.. Att kåta upp sig av någon annan ser även jag som en slags otrohet. Att påstå att det inte är otrohet är samma sak som att påstå att telefonsex och att ligga i samma säng som en naken tjej och onanera med henne inte är otrohet.. anser jag..
Inlägg #3: Postat: 2002-10-09 13:56:00
Pågen
Både Mia och Karins reaktioner är helt enkelt obegripliga. Lite onani till en bild skulle jämställas med otrohet - otroligt.
Varför ska feministerna alltid extremtolka allt till det absurda?
Inlägg #4: Postat: 2002-10-09 18:55:00
Mia
Faktiskt tycker jag det är en form om än betydligt lindrigare än fullbordad av otrohet. Det tycker nog Magnus också eftersom han inter berättar för sin flickvän. Själv skulle jag bli oerhört sårad om jag kom på min man med att kåta upp sig med hjälp av nakenbilder på "snyggingar" varje dag. Jag hade minst sagt känt mig otillräcklig. Och dessutom måste han ju jämföra dom min sin tjej.
Inlägg #5: Postat: 2002-10-09 19:54:00
Christer H
Ja, vad vi definierar som otrohet varierar efter person. Det viktigaste är väl att paret eller treparet...osv. gemensamt kommer överens om vad som gäller i förhållandet. Och Mia, skulle din man hellre kåta upp sig med "snyggingar" än med dig, så är du ju faktiskt otillräcklig. Vad är det som säger att EN kvinna skall kunna ge en man allt han behöver? Mvh CH
Inlägg #6: Postat: 2002-10-09 22:56:00
Mia
Att min man behöver kompisar, egna intressen och ett liv som är hans men inte mitt är OK men sexuellt vill jag vara den enda. Och vad jag förstår är jag det, har aldrig någonsin kommit på honom med att porrsurfa och har aldrig hittat porrtidningar.
Inlägg #7: Postat: 2002-10-09 23:06:00
Kalle Stengård
Ojoj, här var det extrema åsikter som vädras, kul! Jag måste nog försvara mitt intervjuoffer Magnus här... Jag tror inte hans porronani har något med att vara otrogen eller att hans tjej är otällräcklig att göra. Han vill bara lätta på trycket, inte större sak än att gå och pissa för honom.....
Inlägg #8: Postat: 2002-10-10 08:46:00
va sa du?
om det inte är större sak än att gå och pissa för honom, varför kan han inte berätta det för sig tjej då? hans smussel påminner ju om otrohet.
Inlägg #9: Postat: 2002-10-10 15:15:00
Kalle Stengård
Redovisar du för din flickvän samtliga gånger du varit och pissat?

Risken är att det blir en stor grej för henne. För honom inte speciallt stor. Vad skulle han tjäna på att berätta?
Inlägg #10: Postat: 2002-10-10 15:45:00
va sa du?
Om han måste gör det tre-fyra gånger i veckan så känns det som det är en ganska stor grej för honom. "Utan porr måste man ju fantisera och det blir ju ofta om en annan tjej, medans med porr onanerar man bara till en bild" - varför kan han inte fantisera om sin tjej? Dessutom - hur fan har killarna tid med allt detta runkande?
Inlägg #11: Postat: 2002-10-10 16:06:00
Christer H
Mia, du kommer aldrig att helt "sexuellt" vara den enda för din man. Alla människor är sexuella varelser, mer än vi själva tror många gånger, vi fantiserar, flirtar, drömmer osv. INGEN kan kräva kontroll över en annan människa, allra minst hennes tankar. Vad har ni för avtal egentligen med era partners? Jag blir mörkrädd. Mvh CH
Inlägg #12: Postat: 2002-10-10 20:45:00
Kajsa
Håller med Christer. Självklart måste man få tänka på andra än sin partner. Att ha full kontroll över någon annans tankar sina egna också, för den delen går inte. Var inte sådana kontroll-freaks!
Inlägg #13: Postat: 2002-10-11 13:35:00
Miss Silikon
Utan att vara feminist kan jag ändå tycka att det är en slags otrohet då ens partner kåtar upp sig m.h.a. andra tjejer.
Kalle: Klart man inte berättar varje gång man pissat, men däremot skulle jag aldrig FÖRNEKA och ljuga om att jag pissat, där har du skillnaden. Att han faktiskt gör något som han uppenbarligen vet skulle såra sin flickvän.
Inlägg #14: Postat: 2002-10-12 18:41:00
Mia
Jag vet att många tjejer blir sårade av att deras pojkvänner tittar på porr, nakna snygga tjejer. Det är n vanlig fråga till frågespalter till tidningar. Läste i senaste VR, ej tjej skriver till frågespalten och berättar att hon kommit på sin kille med porrfilmer, hon är jätteledsen, speciellt som killen i fråga blir allt mindre intresserad av att ha sex med henne, en vanlig följd verkar det som.
Inlägg #15: Postat: 2002-10-15 19:51:00
Karl Andersson
I stort gäller: Att titta på nakenbilder porr för killar. Att läsa kärleksnoveller porr för tjejer. Om man tycker att det är otrohet att titta på nakenbilder måste man i konsekvensens namn tycka att det är otrohet även att läsa kärleksnoveller. Lycka till med förhållandet.
Inlägg #16: Postat: 2002-10-16 16:43:00
.........
Porren mildare form av otrohet.. och alla som säger motsatsen hycklar och vill bara rättfärdiga sina handlingar för att kunna ha porren vid sidan om. Varför måste det alltid handla om killars behov förresten? De flesta tjejerna här mår ju inte bra av att deras partner tittar på porr.
Inlägg #17: Postat: 2002-10-16 16:51:00
knaaster
"Varför måste det alltid handla om killars behov förresten? " För att killar pratar helst om sina egna behov och tjejer verkar ha ett liknande intresse. Ni får ju ta tag i era problem och inte förvänta er att nån annan gör det åt er.
Inlägg #18: Postat: 2002-10-17 13:59:00
catharina
Kalle S! Jag skulle vlija veta ditt incitament för att skriva den artikel du skrev? Med tanke på tarvliga inlägg som likställer porrkonsumtion med "pissande."..? F.ö Pågen, jag ser inte att varken Mia eller Karin säger att de är feminister...ang. deras "extremtolkning". Men jag hoppas att de är det...
Inlägg #19: Postat: 2002-10-20 12:40:00
.........
knaster: du är verkligen känslokall. jag menade att det inte finns så många som bryr sig om hur tjejerna mår av att deras partner tittar på porr.
Inlägg #20: Postat: 2003-01-27 03:23:00
Anna Hahne
Karl Andersson - Nu är du ute på fel spår.
Att läsa kärleksnoveller är inte bokstavligen samma sak som att bli kåt och fantisera om en annan man, och därmed inte otrohet. Kärleksnoveller och PORR är långt ifrån samma sak!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...