Inlägg #1: Postat: 2002-10-08 13:39:00
|
Peter H |
.. ett problem däremot verkar vara at Sourze redaktion inte behandlar författarna som kunder, utan som underleverantörer frilansare. Istället har man mediabilden att det är läsarna som är kunder? Fast det är tvärtom här.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-10 10:57:00
|
Carl Olof |
Hej Peter, vi ser båda grupperna som kunder. Vet inte hur priselasticiteten är för vår tjänst, men mitt antagande är att efterfrågan ökar med trafiken eftersom vår tjänst borde anses mer värd ju fler läsare man får i snitt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-10 14:05:00
|
Peter H |
Ja då har jag ju rätt då. Ni borde fokusera på skrivarna som är era verkliga kunder. Sedan har du nog fel. Det är inte det absoluta antalet läsare som lockar utan ifall man får fler än andra. Med din logik skulle man alltså betla efter hur mång som läser? Kanske en idé. tie öre per läsare?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-10 15:04:00
|
Tobias |
Till Carl Olof: Ju fler läsare innebär ju troligen fler skribenter mindre exponeringstid för varje skribent så jag tror antalet läsare någon får i snitt blir det samma som nu idag och jag tror inte heller det absoluta antalet har ngn betydelse. Det enda som händer är att man syns kortare tid och chansen att vinna pengar minskar dramatiskt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-10 19:16:00
|
Carl Olof |
Till Peter: Jag känner mig övertygad om att det absoluta antalet läsare och kommentarer man får är en av det viktigaste parametrarna för efterfrågan att skriva på Sourze. Det visar även de diskussioner som varit på Sourze genom "åren" tycker jag.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-10 19:22:00
|
Carl Olof |
Till Tobias: Jag bedömer att kapaciteten vad gäller hur många läsare man KAN få per tidsenhet är närmast obegränsad. Alltså, om du idag får 10 läsare på en timme så får du utan tvekan 100 läsare på en timme om Sourze har 10 ggr så hög trafik.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-11 09:01:00
|
Peter H |
Jag säger inte att prishöjningen är fel - tvärtom kan den kanske höja kvaliteten på sikt. Däremot vidhåller jag att antalet läsare inte är huvudnyttan för skrivarna. Ni borde utveckla andra former av service för kunderna som gör det intressant för dem att betala...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-11 09:04:00
|
Peter H |
..till exempel en mer kvalificerat feedbackfunktion tex ge aktivt åt en annan skrivare uppgiften att kommentera seriöst; ge mer information till skrivare om andra skrivare och deras trafik; ge möjlighet år skrivare att marknadsföra Sourze online där de är aktiva. etc.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-12 00:27:00
|
Carl Olof |
OK. Visst det är en kanonidé att försöka göra som du säger. Grejen är att vi vill göra så mycket och allt kostar tid och pengar. En del förbättringar kommer lanseras inom kort.
|
|