|
Inlägg #21: Postat: 2002-10-09 15:48:00
|
|
Kalle G |
Ja, Karin. Han verkar ju ha ett ganska komplicerat förhållande till sin egen kropp. Man är ju inte direkt TVUNGEN att knulla bara för att man råkar få stånd när man kramas, eller hur? Och om tjejen märker det, så kanske hon inte är så trött som man trodde... ;-
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-10-09 19:41:00
|
|
Christer H |
Konstigt att så många bara kan resonera kring sex ur egna erfarenheter och referensramar... Vi vet inget om hur "Magnus" & flickvän har det ihop. Många tjejer blir putta om killen får stånd för lätt, "tänker du bara på en sak?" Killar vill oftare ha sex än tjejer, så är det! Därför får vi runka loss emellanåt, eller knulla andra. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-10-09 19:47:00
|
|
Christer H |
Och Karin, inga killar behöver "rättfärdiga" sitt porrtittande. Av den enkla anledningen att det inte är nåt fel i det. Och tittar man hellre på porr än knullar flickvännen, så bör paret nog se över sin relation.... Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-10-10 09:15:00
|
|
frida |
jag blir lika ledsen varje gång jag läser om denna biologiska myt att killar måste ha sex oftare än tjejer. jag tror att tjejer, om det vågade bejaka sin sexualitet, skulle vilja lika ofta. killar formligen skriker ut sin sexualitet från det att de i 14 års åldern har string tjejer på väggarna. tjejer har inte ens ett namn på sitt könsorgan. detta hela samhället leder till att tjejer får svårare att ha det skönt och slappna av.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-10-10 09:17:00
|
|
frida |
dessutom har det nog att göra med att många killar tror att sex är penetration och inget annat. de kommer inte ihåg att tjejens motsvarighet till ollon heter klitoris och den sitter inte inne i slidan. jag känner tjejer, och det gäller även mig, som inte förstod vad klitoris var eller var den satt förrän i 17 års åldern. hur många vet förresten vad lubrikation är?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-10-10 09:19:00
|
|
frida |
båda könen har en konstruerad sexualitet som porren hjälper till att konservera. jag tror att båda parter skulle det lättare om vi slapp den stereotypisering som dagens media och större delen av porrindustrin hjälper till att konservera.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-10-10 15:06:00
|
|
Kalle Stengård |
Håller med Frida. Dina kommentarer tillhör de bättre här, tack. En fråga bara: Har vi själva makt att ändra denna "konstruerade" sexualitet? Om ja, hur?
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2002-10-10 15:56:00
|
|
Christer H |
Frida, vem säger att det är pga biologi, som killar vill mer och oftare? Ingen här, såvitt jag kan se... Att det är ett faktum, säger du ju själv! Men orsakerna finner du i korrekt konstruktivistisk anda i samhället. Nu var det ju inte det som debatterades här, utan effekterna i form av porrunkande av detta faktum. Du byter ämne! Och va fan, har dina nyvunna basala anatomikunskaper med porrtittande att göra? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2002-10-10 16:10:00
|
|
Christer H |
Och, hade du tittat mer på porr i yngre år, så hade du nog snart lärt dig allt om både clitoris, lubrikation och mycket mer därtill. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2002-10-10 17:13:00
|
|
B-zzon |
Så Karin.. Om man överhuvudtaget tänker på någon annan tjej än den man är ihop med, så har man ingen bra relation? *suck* Välkommen till verkligheten.. Jag älskar min flickvän, har aldrig och kommer förhoppningsvis aldrig att vara otrogen, men jag tänker inte alltid bara på "henne" när jag onanerar. Ändå tycker jag att vårt förhållande är hur bra som helst! Du menar att jag har fel? Och vad menas med "plastflickor"? /J
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2002-10-10 17:16:00
|
|
B-zzon |
För övrigt så är porrbranschen den enda bransch jag vet där kvinnor har betydligt högre lön än män.. Vore kanske idé att ta itu med jämnlikheten där? ;- /J
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2002-10-10 17:21:00
|
|
Knaaster |
Vad jag har hört så tjänar kvinnorna inom porrbranschen mycket mer, trots att det är skitovanligt med manliga porrskådisar. Det finns fler astronauter än manliga porrskådisar var det nån som sa nån gång. Inte så lustigt heller, för att vara manlig porrskådis så måste man ju ha en närmast total kontroll över sitt könsorgan och sin utlösning. Ni tjejer som tycker att man inte måste ha sex för att man har stånd, har ni haft stånd någon gång?
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2002-10-11 08:35:00
|
|
Kalle G |
Förlåt att jag fortsätter att avvika från ämnet Christer, men jag kan inte låta bli att kommentera Frida
Frida: "tjejer har inte ens ett namn på sitt könsorgan". Jaså??? "killar... kommer inte ihåg att tjejens motsvarighet till ollon heter klitoris och den sitter inte inne i slidan. jag känner tjejer, och det gäller även mig, som inte förstod vad klitoris var eller var den satt förrän i 17 års åldern."
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2002-10-11 08:45:00
|
|
Kalle G, forts |
Frida: Om inte ni själva känner till vad klitoris är för något eller var den sitter, hur i h-e kan ni begära att vi ska känna till det då? Visst, klaga på att killarna inte kan göra det skönt för er, det går bra! Men om ni själva bara lägger er ner och tycker "Gör det skönt för mig, men jag har ingen aning om hur så det får du räkna ut själv!", Hur kan ni då kräva något annat än ett halvkasst resultat?
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2002-10-11 08:47:00
|
|
va sa du? |
"Och, hade du tittat mer på porr i yngre år, så hade du nog snart lärt dig allt om både clitoris, lubrikation och mycket mer därtill" - jaså??? Nu känns det som om du är ute och cyklar..., fokus på förspel är försvinnande litet i porrfilm.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2002-10-11 10:19:00
|
|
frida |
christer :om jag tittat mer på porr i yngre år hade jag nog fått lära mig att raka mitt kön, gilla analsex och att bli sprutad i ansiktet. eller så hade jag kanske börjat tro att det är sånt man ska gilla för att vara normal. det hade ju varit kul för alla för alla killar som gillar "frigjorda tjejer".
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2002-10-11 10:34:00
|
|
frida |
kalle G: du missade helt min poäng. om inte ens tjejerna vet det, hur fasen ska killarna kunna veta det var ungefär min poäng. kanske inte var tydlig nog. för att kunna tala om vad som är skönt måste man veta det själv.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2002-10-11 10:39:00
|
|
frida |
kalle stengård: tack själv. jag vet inte om vi har den makten. man kan ju bara börja med sig själv och inse att porr som den ser ut idag har inte alltid funnits och den är inte ett grundläggande behov. när det gäller porr anser jag egentligen inte att den alltid är förkastlig, en porr jämlik porr som inte stereotypiserar eller konserverar könsroller och förtryck skulle nog vara inspirerande för många.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2002-10-11 12:11:00
|
|
knaaster |
Vadå Normal? Jag har sagt det förr och jag kommer säga det många gånger igen. Det finns inget egenvärde i att vara normal. Ordet används ENBART för att sätta någon persons attribut högre än en annans. Ordet normal kan inte leda till något gott. Det enda man gör är att genom passiv aggresion forma människor efter sina egna regler. Helt sjukt, inte lustigt om ni tror att ni blir så påverkade av porr om ni tycker att det är eftersträvansvärt att vara normal. forts.>
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2002-10-11 12:11:00
|
|
knaaster |
Vore det inte smartare att testa analsex och sedan göra en bedömning om huruvida man gillar det eller ej? Det finns ju uppenbart människor som uppskattar det, inte minst alla "onormala" bögar.
|
| |