|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-07 18:05:00
|
|
Carola |
Tror att om inte Sourze höjer priset så får de nog lägga ned ändå. Tyvärr. Sen att några försvinner det tror jag också. Men så länge Sourze som nättidning inte kan få statligt presstöd så är de nog tvugna att höja. Tyvärr igen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-07 18:05:00
|
|
sten |
Föreslås att Sourze.s läsare kommer med mera kreativa förslag. Har en del synpunkter om hur Bokmässan kunde ha använts. Nu var det en dyr ruta där det stod "Sourze salong" Den fick inga besökare förutom oss Sourzare som var där
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-07 18:24:00
|
|
sten |
Nu är texten borttagenfrån första sidan, blev det för många läsare så att sajten kraschade eller har VDn gripit in?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-07 19:04:00
|
|
Tobias J |
Jag är mest rädd för att det kommer bli ett elitklientel här. Eller en viss sorts människor åtminstone, sådana som inte tycker 300 spänn är speciellt mycket och sådana som verkligen brinner för skrivandet och till varje pris vill synas och få ut sina texter. Det är nog många som kommer försvinna tyvärr. Fast jag förstår att det säkert är svårt ekonomiskt att få det gå ihop.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-07 19:31:00
|
|
Linda |
Roligt att du kan vara så optimistisk trots dagens trista besked om prishöjning... Jag delar dock inte din optimism. Ser jag bara till min situation, för tillfället arbetslös, så var det här definitivt slutet på mina möjligheter att skriva hos sourze.se. Men det finns tack och lov andra forum för oss vars främsta anledning till att skriva är just den att "lätta på trycket".
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-07 21:03:00
|
|
erik de vahl |
jag komemr i alla fall förmodligen inte ha råd. Jag tyckte det var dyrt som det var och så speciellt många läsare har ju faktiskt inte sourze.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-07 21:51:00
|
|
suz |
jag har inte ens läst att priset ska höjas,vad ger reklam intäkter på sourze ? hur många läsare har sourze varje dag ? hur många skribenter ? jämför om det är bara skribenterna som läser,,,skriver vi bara för oss själva ? uppmaning -bli mera intressant att ämnen kreativa för at höja övrig press intresse för oss och skapa mera läsare och då även bättre reklam intäkter,
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-07 22:32:00
|
|
stig gustin |
Vad som behövs är en rejäl marknadsföring av Sourze genom att kontakt med dagstidningarnas insändarskribenter. Och visa upp lite av Sourze innehållet i annonser i dagspressen.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-07 22:33:00
|
|
Lena V |
Vi satt på Stagenånting i Götet på fredagen och diskuterade just detta, vem av oss som skulle vara kvar om Sourze dubblade avgiften..
Alla har något att säga - gör det, om du har råd. Absurt, Sourze kommer att förlora många av sina skribenter, i mångt större takt än det hinner fyllas på med nya.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-07 23:22:00
|
|
Anna Li |
Sourze kommer inte heller att fördubbla sina intäkter. De flesta av oss skriver ju lite i perioder. Jag tror många kommer att bli mer noggranna och samla ihop sig och skriva under en månad och kanske göra uppehåll i 2 veckor för en ny månad och 3 veckors uppheåll osv. Dvs intäkten för Sourze blir ungefär som när det kostade 300 kr för 2 mån - men befintliga skribenter blir surare och nya mer avskräckta....
Jättesmart, verkligen!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-07 23:37:00
|
|
Marcus P |
Vi betalar inte! Vi betalar inte!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-08 00:20:00
|
|
Lennart |
Troligen bland de äldsta skrivarna - som det är försent att upptäcka - kommer jag inte att fortsätta här.
375 till Telia 300 till Sourze där
sprack krukan. Dessvärre.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-10-08 09:25:00
|
|
Peter H |
Elitism har det väl varit hela tiden? Knappast någon risk att det blir mer med en prishöjning.
Sourze i sig kan inte överleva, det är uppenbart. Kanske vore en naturlig utveckling att en dagstidning köper upp Sourze?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-10-08 09:34:00
|
|
JPS |
Bra Sten att ta upp detta. Men tyvarr brukar logiken alltid vara att nar det gaar daaligt, saa skall man hoja priserna istallet for att sanka och tjana paa kvantiteten. Men vi skribenter hittar nog alltid hem naagonstans.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-10-08 13:35:00
|
|
sten |
Prenumerationen ska fås att upphöra till förmån för många som får bli publicerade en gång i månaden men i gengäld får 1000 läsare.Prishöjningen är väl då bara ett första steg.1 artikel i månaden kan jag nog få publicerad i bättre tidning med fler läsareLäs VD:s artikel, en ordsström utan like
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-10-08 21:19:00
|
|
Diana |
Jag har inte råd att skriva här om det höjs med 100. Det borde sänkas i stället. 200 :- i 2 månader etc.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-10-13 01:15:00
|
|
erkdv |
sen är det ju så att det förmodligen är omöjligt att behålla samma prisnivå om läsarantalet ökar. Då kommer ju följdakligen fler vilja skriva och då blir det ju helt enkelt för mycket innehåll för en site att ensam förmedla. Att öka läsarantalet kommer ju på så sätt att påsikt göra sourze fruktansvärt dyrt.
|
| |