|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-07 18:21:00
|
|
sten |
Bra lektion i varför man måste gå in i facket och jobba i företag som tillämpar kollektivavtal
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-07 18:23:00
|
|
Martin |
Jaha. välkommen till verkligheten dårå.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-07 18:50:00
|
|
gregorius |
Johan kan nog satsa på annat än matte framöver. Det finns ju olika begåvningar, varför trötta ut sig med att syssla med det man inte förstår.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-08 13:18:00
|
|
Michael Bärlin |
Kul vinkling på det gamla vanliga, men jämförelsen håller inte fullt ut... din "lön" var inte 950 kr/mån, det var en utbildning. Men jag håller med om att skolan har blivit för mycket av en förvaringsplats av unga tills de är tillräckligt gamla för att kunna arbeta. De som ligger i och faktiskt vill lära sig något uppmuntras sällan för fem öre.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-08 17:56:00
|
|
Maria |
Träffar verkligen problemet som finns i skolan. Eleverna motiveras inte att lära sig. Jag vet, jag lever i denna verklighet. Minns att jag fick höra från min tyska lärare i grundskolan att jag kanske var rätt dålig på tysk grammatik, men hon hade hört att jag var jättebra i engelska så tyskan spelade ingen roll så länge jag fick G. Idiotiskt är vad det är.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-09 16:07:00
|
|
Mattias Pettersson |
Skolan suger, dom som får bäst betyg frågar frågor som: "Kommer det här på provet?"
Dom som verkligen var intreserade frågade fördjupande frågor i ämnet...
Skolan är ett jävla skithål...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-12 00:33:00
|
|
Maja |
Ah, vad bra text. Har vantat pa nagon som denna! Gick ut tvaan i varas, just nu befinner jag mej i ett land langt borta ett ar. Langtar inte till att komma tillbaka till svenska skolan. Min skola ar exakt som du beskriver... Diktatoriska larare, hot om sankning av betyg om man ifragasatter "for mycket" och betygshets. Bra skrivet!
|
| |