|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-06 01:24:00
|
|
frågvis |
Och *vem* som avgör huruvida det har varit våldtäkt eller inte? behövs då rättegång överhuvudtaget?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-06 16:55:00
|
|
Christer H |
Joss, det fungerar inte så i verkliga livet. Har du egen sexuell erfarenhet? Som man får man många gånger lirka och krångla som bara den, för att få till det. Alkohol, pussar och snälla ord krävs. Sån ser tyvärr verkligheten ut i mångas sexliv. Oavsett om orsakerna är biologiska eller kulturbetingade... Nån jämlikhet råder inte i sexuella sammanhang. En tydlig fysisk markering, från kvinnan är nödvändig för att en avtrubbad man skall förstå att han är ovälkommen. Tråkigt men sant. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-06 21:24:00
|
|
Jake |
Du tycker alstå att om någon hasplar ur sig ett nej och ändå har sex är lika alvarligt som Våldsamma överfallsvåldtäkter! Samma brott, våldtäkt och samma straffskala. Detta är en fullstädigt sjuk åsikt!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-07 17:13:00
|
|
Michael Bärlin |
Joss jag har haft sex utan att säga "ja". Blev jag våldtagen då? Räcker det om man säger "nej" dagen efter för att det ska vara våldtäkt?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-07 22:12:00
|
|
Linda |
Christer: Jag blir skrämd av det du skriver om hur män "lirkar" sin väg till sänghalmen genom att sas alkoholindränka sina tilltänkta sexualpartners... händer säkert, men likväl för djävligt - manipulera någon till att ha sex genom att fylla personen i fråga, jag tycker banne mig att det gränsar till våldtäktsförsök.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-07 22:15:00
|
|
Linda |
forts. Ska vi kvinnor alltid vara de som ska ta fullt ansvar för handlingar utförda av de du väljer att kalla "avtrubbade" män? "Tydlig fysisk handling" - ska det dessutom alltså gå till handgripligheter innan de avtrubbade männen fattar att de är fel ute?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-08 00:08:00
|
|
nykter |
Kvinnor skall ta ansvar för sina egna handlingar, vilket dom ofta vill slippa.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-08 10:11:00
|
|
Linda |
Nykter: Och du tycker inte att män kommer undan med alltför mycket genom att hävda dumheter som exempelvis Christer H här ovanför då?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-08 10:49:00
|
|
Kent |
Linda-> Din tolkning av Christers inlägg tror jag tolkas alldeles för hårt. Jag har festat en hel del med både tjejer och killar, att lyssna på samtal som tjejer har när de inte längre bryr sig om att jag som kille är i närheten, är isåfall precis lika straffbart som att christer säger att man lättare kommer till när det finns sprit med i bilden...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-08 10:49:00
|
|
Kent |
Dessa kvinnor och tjejer som börjar gå lös på kvällarnas eventuella erövringar är inte direkt de vänligaste och ödmjukaste tankegångar som kan presenteras. Kom ihåg att alla män är inte skitstövlar som gör allt för att förstöra kvinnors liv. Och alla kvinnor är inte rosensköna och bräckliga små ullvarelser.´Allt är inte svart och vitt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-08 10:50:00
|
|
Kent |
Själv blev jag polisanäld för våldtäkt för åtta år sen. Jag var fullständigt oskyldig. En flicka jag inte ville vara tillsammans längre med blev så överjävligt besviken och bestört över att jag inte ville ha henne att hon helt sonika ljög ihop en fruktansvärd historia om en brutal och fullkomligt vidrig våldtäkt.
En dag damp det ner ett brev i brevlådan där det stod att jag var avskriven från ett mål jag inte ens visste om att jag var delaktig i.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-08 10:51:00
|
|
Kent |
Att bli anklagad för något så främmande och fruktansvärt är definitivt inte något som vi män ska kunna bli hur lätt som helst. Jag är en öm person som respekterar och älskar de flickvänner jag har haft.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-10-08 10:52:00
|
|
Kent |
Jag har berättat om detta för ett ytterst litet antal människor som känner mig, men den stora attityden bland folk verkar vara att männen får finna sig i att de kan bli straffade stenhårt om de haft sex med en person som senare ångrar sig. Om två personer är oerhört fulla kan man inte enbart klandra den ene personen för att de haft sex.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-10-08 10:53:00
|
|
Kent |
Om man ska dömas för det vidriga brottet våldtäkt ska det banne mig till större bevisning över personernas åsikter än personliga teorier och uppfattningar!!!
Man kan inte hävda att det är så fruktansvärt mycket hemskare för denna tjej som inte ens minns om det var på hennes eget initiativ, än det är för mannen som nu anklagats för att ha våldtagit henne!!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-10-08 10:53:00
|
|
Kent |
Man måste försöka se öppet och logiskt på hela problemet och inte döma på eget bevåg, det är därför vi trots allt har domstolar.
Det är inte bara kvinnans liv som står på spel i dessa situationer, tänk även på att det faktiskt finns män med ett eget inre känsloliv. Alla är inte svin så sluta genast upp med att försöka få oss alla att framstå som våldtagande grisar utan samvete.
Tack för mig.
/Kent
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-10-09 11:03:00
|
|
Jaxx |
Hurra för Kent!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-10-09 11:09:00
|
|
Filur |
Han skriver så långt att jag inte orkar läsa allt...
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-10-10 14:45:00
|
|
Kalle G |
Du slapp iaf sitta inspärrad, Kent. I GP idag kan man läsa "De två män som suttit anhållna misstänkta för att ha våldtagit en ung kvinna i Lidköping i helgen släpptes igår. Utredningen mot männen läggs ner, de är inte längre misstänkta för våldtäkt eller medhjälp. Det finns heller ingen anledning att söka efter andra gärningsmän, enligt polisen. Orsaken är att den unga kvinnan ändrat sin berättelse."
|
| |