|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-07 20:51:00
|
|
David Linder |
Du försöker alltså argumentera mot en sak genom att påstå att vissa som tycker så också är för dödsstraff. Bra argument.
Vad gäller skulderna är de flesta ackumulerade under tidigare diktatorer, och betalade flera gånger om pga ockerräntor. Nu försöker man bygga demokrati, men stora delar av BNP går åt till räntor så landet kan inte växa. I det läget säger du att det vore dåligt för dom själva att få skulden avskriven.
Om du har en egocentrisk åsikt så ok, men erkänn det då och hyckla inte.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-07 21:02:00
|
|
Marcus P |
Jag tror aldrig att jag har hört någon attacmedlem, miljöpartist eller liknande argumentera för dödsstraff. Det finns säkert sådana också, men varför göra dem till representativa när de a inte är det, b frågan om dödsstraff inte har ett piss med frågan om skuldavskrivning att göra?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-08 02:22:00
|
|
Gnurf |
Den konstigaste argumentationen jag sett på länge. Enda anledningen till att inte skriva av skulderna är att jag inte tror länderna många av dem i alla fall är mogna för det. Det känns som om de pengarna kommer hamna i fickan på någon diktator som köper sig 7 nya Mercor istället för hos folket.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-08 08:56:00
|
|
Tobias J |
jag har hört att vissa länder betalar tillbaka mer i skulder än de får i bistånd. kanske kan vara idé att hjälpa dem att få ekonomin gå framåt. lite dumt att låta dem betala tillbaka skulder för en principsak utan att se effekten av det.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-08 09:27:00
|
|
Kent Davidsson |
"...bryter förmodligen ner deras framtidstro..." och med denna förmodan som enda grund drar YP sina långtgående slutsatser.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-08 17:53:00
|
|
Emily i England |
Jag forstar bara inte ditt resonemang??! Att stalla dodstraff-fragan emot avskrivningen av 3:e varldens skulder. You dont make much sense...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-08 22:31:00
|
|
Erik |
Ja! Avkräv USA dess skulder störst i världen!
|
| |