|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-04 18:09:00
|
|
Kringlan |
Själv har jag dock hört för mycket av detta nu, vi alla vet att många kvinnor lider oerhört av prostitution, men är det inte dags att lämna konstaterandet och statestiken och faktiskt diskutera vad man kan göra åt DET?!?!?!.. Det är i min mening HELT meningslöst att fortsätta på denna tråd.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-04 18:09:00
|
|
Kringlan |
Och sen appropå ingenting, sexhandeln kan aldrig skyllas på män, lika lite som den kan skyllas på kvinnor. VI ÄR ALLA MÄNNISKOR FÖR I HELVETE, ska det vara så svårt? :
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-04 18:10:00
|
|
Kringlan |
och bara för att inte vara sexistiskt ändrar jag "vi vet att många kvinnor lider oerhört av prostitution" till: vi vet att många kvinnor och män lider oerhört av prostitution."
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-04 18:11:00
|
|
Kringlan |
Vi ändrar nog hela frasen till, "människor lider av prostitution"
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-04 23:44:00
|
|
Christer H |
Jovisst lider människor av prostitution. I eftersnacket till TV3:s program "Insider", i just detta ämne, uttalade sig RFSU:s generalsekreterare om deras hjälp för sexköpare. Hon var fö. negativ till den nya sexköpslagen, för att den bla. gjort det svårare att nå dessa män. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-08 08:45:00
|
|
my |
Men det är männen som är dom perversa!!!!!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-08 12:40:00
|
|
Christer H |
Vilka män, my? Och vad menar du med "pervers"? Kan du utveckla ditt korta men ngt. oklara inlägg? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-08 16:29:00
|
|
Kringlan |
MY.. det är inte "männen"! Det är vissa personer. Vi kan inte skylla problem på en viss samhällsgrupp! Så fungerar inte vårt samhälle: Att säga som du gör är vad nazisterna sa om judarna: Judarna är problemet! .. Vi är människor allihop, vissa gör dumma saker. Andra sköter sig. De som sköter sig ska aldrig behöva ta åt sig skuld för vad andra gjort!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-09 13:20:00
|
|
Pågen |
Det är därför som vi ska legalisera, licensiera och beskatta yrket
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-12 16:15:00
|
|
Lilja |
Jag förstår vad du menar Kringlan. Men ändå, jag ser inte några kvinnor som går och köper sex.
Jag ser inte några kvinnor som behöver sex så mycket att de går och betalar en man "som har det svårt och tvingas mest av ekonomiska skäl att sälja sig".
Vi är alla människor, men det är bara männen som just köper.
Jag skyller inte på männen, jag säger bara att de är de som "har efterfråga" på prostitutionen.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-19 19:43:00
|
|
Kringlan |
Lilja vet du vad en giggolo är?.. det förekommer sexköp från båda fronter, men spelar det någon roll?.. detta är inte männens problem eller kvinnornas, det är allas problem. Vårt problem... Att säga att män köper sex är fel: därför att det är personer som köper sex, inte nödvändigtvis män. Att säga att män köper sex är helt felaktigt för det är en generalisering. Och generaliseringar leder ingen vart och gör ingen gladare
|
| |