Inlägg #1: Postat: 2002-10-04 17:15:00
|
sten |
Måste vi vara barn och leka hela livet.Kan vi inte finna livsinnehåll genom att arbeta njuta och älska andra människor
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-04 20:30:00
|
Carin |
Sten: Ligger mkt i oviljan att växa upp och vad det innebär med ansvar för andra, tror jag.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-04 21:32:00
|
Kalle G |
Sten, vad jag vill med alla kommentarer är egentligen, en människa dör i en tragisk olycka, och grundat på en bild som du fått av honom i kvällspressen så skriver du en artikel och hävdar att hans liv var "onödigt". Du har aldrig träffat honom, sett honom eller läst mer än aftonbladets löpsedlar! Ändå har du använt honom som exempel i dina föreläsningar, bara för att han vågade leva ett liv som väldigt få andra.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-04 21:34:00
|
Kalle G |
Det finns så många aspekter och nyanser som du inte har en aning om och aldrig kommer att få veta! Han stack ut från mängden, och därför dömer du honom som "meningslös"! Vad är det för syn på den enskilda människan och rättigheten att leva och söka lyckan som man själv vill? Du som gammal ombudsman?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-06 14:32:00
|
sten |
Om du har svårt att läsa vad jag skriver, läs den ngt förkortad i DN i dag6/10.Jag vet inget om GK och tycker inte hans liv var onödigt utan försöker bara belysa en samhällsföreteelse. Det är heller inget fel att vara episodiker, har mkt av det själv. Har haft 32 spännande jobb,arbetat i flera länder
|
|