Dold kamera i Josefssons röf

Inlägg #1: Postat: 2002-10-04 12:24:00
Jesper N
Om man släpper diskussionen kring journalisters makt och metoder bara för att de används för vad man tycker är en god sak gör man bort sig duktigt; man har då implicit godkänt metoder som gör att man hoppar högt om de används mot en själv. Sådant hyckleri är osnyggt och bör undvikas.
Inlägg #2: Postat: 2002-10-04 13:30:00
Oskar s
Jesper, jag har knappast någon anledning att frukta att sådana metoder används mot mig. 1. Jag är inte folkvald 2. Jag har inget att frukta eftersom jag inte är rasist och knappast kommer att hålla med.

Du har ingen rätt att kalla mig för hycklare. Du vet inte det minsta om mig som person.
Inlägg #3: Postat: 2002-10-04 13:51:00
herr namnlös
frågan är väl vad josefsson har att frukta
Inlägg #4: Postat: 2002-10-04 14:21:00
Jesper N
Oskar, jag anser inte att jag kallat dig hycklare, men jag ber om ursäkt för att det jag skrev kunde uppfattas så.
Alla har något att frukta om man låter ändamålen helga medlen. Åtskilliga oskyldiga har fått sluta gå till den lokala affären efter att ha blivit oskyligt svartmålade av Josefsson och hans likar.
Inlägg #5: Postat: 2002-10-04 14:59:00
Oskar S
Allvarligt talat - vad menar du med "oskyldiga"?
De som har sagt något som inte kan missuppfattas - som exempelvis - "muslimer är bra på att föda barn och unyttja systemet moderaten ifråga ville inte ens avgå efter sitt uttalande kan gott skämmas. Vi får skratta åt att Robinson-Emma saknar grundläggande kunskaper och håna henne men vi får inte kritisera människor som ska påverka vår vardag? Nej, jag håller inte med.
Inlägg #6: Postat: 2002-10-04 15:00:00
Oskar S
Metoder ska alltid diskuteras men i det här fallet fick man häpnadsväckande lätt fram obehagliga sanningar.
Inlägg #7: Postat: 2002-10-04 15:19:00
anders
Tycker att en dold kamera kan vara motiverat i det här fallet. Den viktiga frågan är väl hur man redovisar undersökningen. Så vitt jag har förstått var det även en hel del socialdemokratiska politiker som kom med suspekta uttalanden. Var de med i programmet?
Inlägg #8: Postat: 2002-10-04 17:39:00
Martin
Oskar - herre jävlar så präktigt irriterande du är.
Inlägg #9: Postat: 2002-10-04 22:31:00
Oskar S
Martin - jag vet.
Antingen är jag aggressiv och ond
eller präktigt irriterande.
Det är fördjefligt....
Inlägg #10: Postat: 2002-10-04 22:33:00
Oskar S
Jag har inte sett programmet ifråga men läst alla kritiska uttalanden i svenskan och där är Josefsson minst av allt populär så jag kan med säkerhet säga att ja, åtminstone tre sossar råkade illa ut i programmet pga av sina uttalanden.
Inlägg #11: Postat: 2002-10-07 08:53:00
Jesper N
Svar 5: Med oskyldiga menar jag HELT oskyldiga till några som helst orena tankar om att invandrare eller människor med mörk hud skulle vara mindre värda. Detta är dessutom människor helt utan offentlig makt. De har råkat illa ut bara för att Josefsson vill bekräfta någon av sina fördomar. Min poäng är att journalisters metoder alltid måste ifrågasättas, oavsett i vilket syfte de används. Och jag har inte sagt något om huruvida jag är för dolda kameror eller ej.
Laddar...