|
Inlägg #21: Postat: 2002-10-08 10:38:00
|
|
Helena |
Foobar; Jag vet inte hur dina sexuella fantasier ser ut så det kan jag tyvärr inte kommentera
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-10-08 10:44:00
|
|
Helena |
Erik; det där med vinkar låter skumt, jag tycker det verkar svårt. Tycker inte att det är mäns lott att ta kontakt med kvinnor och den gamla ojämställdheten går bort. Håller med dig med andra ord. Jag må vara trög, men jag förstod inte det sista du skrev om egoboostar..
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-10-08 11:10:00
|
|
Kalle G |
Helena, jag tror att det där med vinkar var svar på Stellas svar 4: "...blyg och/eller oförmögen att uppfatta kvinnors sexuella signaler " och "Jag vet män som har fattat vinken flera år efteråt, men då är det oftast lite för sent." Hon och många andra verkar tycka att Kvinnan kan nöja sig med vinkar och signaler, och om inte mannen fattar så får han skylla sig själv, för det är under hennes värdighet att förtydliga sig.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-10-08 11:16:00
|
|
Kalle G |
Samtidigt har de flest uppfostrats till jämställdhet de senaste 30 åren. Vi umgås ofta i blandade kompisgäng på lika villkor. Detta har fått till följd att de killar som är lite blyga och vill lyssna på sina känslor, och inte bara sätta på allt som rör sig, får problem med tjejer som "skickar signaler". Är man kär i en tjejkompis, så kan man bli mycket försiktig för att inte "övertolka" vissa anspelningar, för att inte riskera att förstöra vänskapen.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-10-08 11:57:00
|
|
Helena |
Måste vara svårt, tråkigt att det är så. Det är svårt att få kontakt ibland, kan bli så fel. Alla skulle tjäna på ett mer jämställt samhälle där män kunde prata om känslor och kvinnor fick utrymme att ta för sig utan att bli fördömda, det skulle inte bli så laddat mellan man och kvinna..
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-10-08 11:59:00
|
|
Helena |
Då kanske vi kunde se varandra som människor istället för att dela upp oss på det sätt vi gör nu..naturligtvis finns skillnader kvar.. det tar lång tid & det är en process som jag hoppas aldrig avstannar.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-10-10 01:34:00
|
|
foobar |
helena: Uttryckte mig slarvigt. Det jag menar är att mannen oftast utmålas som orsaken till många kvinnors problem: Det är fel att tycka om bröst eftersom det leder till att kvinnor opererar sig. Det är fel att tycka om porr eftersom det leder till en förnedrande kvinnosyn, Det är fel att tycka om rakade kön, etc...
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2002-10-10 01:35:00
|
|
foobar |
Absurt nog skylls nästintill alla kvinnors komplex på mannens lust, vilket leder till orättfärdiga skuldkänslor, skuldkänslor som förr eller senare kan omvandlas i det hat som bidrar till könssegregeringen.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2002-10-10 02:00:00
|
|
foobar |
Vi måste börja se detta som det fientliga angrepp mot männen som det i själva verket är. Feministerna kanske har vunnit första slaget men kriget är inte över ännu. Att män är tveksamma till att blotta sin sårbarhet för kvinnor är väl en naturlig reaktion när vi ligger i krig eller?
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2002-10-10 09:30:00
|
|
Helena |
Krig låter väldigt moget, se det som ett krig du.. inte undra på att diskussionerna inte blir konstruktiva när du har den inställningen, men ok, välj att se bara din sida, tänk dig inte in i någon annans situation för det kan ju bli jobbigt då
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2002-10-11 14:38:00
|
|
Kalle G |
Helena25 "Alla skulle tjäna på ett mer jämställt samhälle där ... kvinnor fick utrymme att ta för sig utan att bli fördömda". på vilket sätt menar du att du som kvinna blir fördömd om du tar första steget till kontakt med en man som du är intresserad av? Alltså konkret kontakt, inte av typen "fatta vinken då, annars är jag inte intresserad!".
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2002-10-11 14:50:00
|
|
Helena |
Kanske är jag ute på hal is nu... fördömda var ett lite väl starkt ord kanske.. men jag tror att det kan ligga kvar gamla värderingar som att man ses som lite billig om man tar första kontakten, för påstridig & lättillgänglig..
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2002-10-11 14:52:00
|
|
Helena |
Många killar gillar inte för starka tjejer som vågar ta för sig utan vill själv va den som tar första steget.. har fått för mig att de undrar "vad är det för fel på den tjejen?" ..men det är min personliga åsikt
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2002-10-12 17:50:00
|
|
Oskar S |
Allt är feminismens fel.
Män får inte vara män och inte gilla porr och rakade fittor och oskulder.
Det är helt fel, vi mår så dåligt av det. Vi är förtryckta!
... Yeah, right.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2002-10-13 22:03:00
|
|
Erik |
Det där med att män inte gillar tjejjer som tar initiativ låter som en rationalisering av det faktum att initiativtagande kan leda till nobbande. Själv har jag inte ego nog att tro att de som nobbar mig gör det för att de inte gillar starka killar som mig..
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2002-10-14 14:23:00
|
|
Helena |
Erik.- lite svårt att tolka det på det sättet för män.. dvs att tjejer nobbar dig för du tar intiativ & verkar stark.. du gör ju det som män tidigare förväntades göra så det är inte så konstigt att du tolkar det annorlunda om du får nobben, om man vänder på begreppen & tjejer börjar ta mer & mer initiativ och gamla föreställningar som kanske ligger kvar
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2002-10-15 09:23:00
|
|
Erik |
Vad jag menar är att jag tror att det där är en myt om vår skräck för starka tjejjer. Känner ingen kille som har den åsikten. Jag vill ha en skitstark tjej.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2002-10-15 10:00:00
|
|
Helena |
ok! Jag hoppas att du har rätt! Bra i så fall.. fast det får ju inte hindra killar från att också ta initiativ.
|
| |