|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-04 10:51:00
|
|
KYREUS |
Man skulle vara lite busig: man skulle wallraffa på Sourze´s redaktion och kolla av vad som där
sig tilldrager. Eh?
ps tack för mail, Marcus P. Det värmde! ds
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-04 10:53:00
|
|
Jesper N |
Det svåraste med att lyckas slakta heliga kor är att man måste göra det på ett begåvat sätt. Det är väl därför så få lyckas, och när de gör det blir de lätt själva heliga kor, oavsett hur alternativa och ironiska de är. Kul artikel.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-04 11:50:00
|
|
Oskar s |
OK, det här är för viktigt för att jag
ska skämta bort det.
Jag tycker att det är MYCKET oroväckande att flera av er sourzeskribenter som framstår som
begåvade och nyanserade ja, just du Marcus inte förmår att tro på att Janne Josefsson faktiskt tror på sina egna metoder och att han så att säga handlar i god tro.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-04 11:51:00
|
|
Oskar S |
Att han är mästrande är uppenbart. Likaså vet vi som sett mannen in action i otaliga tv-produktioner och andra sammanhang var han står politiskt. Man man kan inte utgå ifrån att alla är korrupta. Josefsson kunde hur gärna han än velat inte TVINGA fram moderaternas främlingsfientliga uttalanden.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-04 11:52:00
|
|
Oskar S |
Och det är detta Marcus. som du borde fokusera på. Att alla fokus nu flyttas över till den journalistiska metodiken är en s.k skendebatt som ska ta fokus från huvudfrågan. Och huvudfrågan består av din egen
hjärtefråga - främlingsfientligheten.
Det var den som gjorde att du vann pris. Nu verkar du inte vilja yttra ett ord om allvaret i att demokratiskt valda partiföreträdare i skydd av allmänhetens ljus trodde de! kastar ur sig saker som knappast lämpar sig för citat på DN:s ledarspalter.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-04 11:55:00
|
|
Oskar S |
Och det är detta Marcus. som du borde fokusera på. Att alla fokus nu flyttas över till den journalistiska metodiken är en s.k skendebatt som ska ta fokus från huvudfrågan. Och huvudfrågan består av din egen
hjärtefråga - främlingsfientligheten.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-04 12:03:00
|
|
Oskar S |
Great. Nu försvann själva slutpoängen av min text. Jag hatar det här kommentarfältet.
Kontentan var iaf att även i Sverige börjar främlingsfientliga makter att gro, underifrån. De väljs in demokratiskt men hotar att underminare allas lika värde - alltså en av grundpelarna i den västerländska demokratin.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-04 12:03:00
|
|
Oskar S |
Sverigedemokraternas framgångar i kommunalval, främst i Skåne och Blekinge är redan ett reelt problem.
De sitter och påverkar i fullmäktige i respektive kommun. Om vanliga politiker visar sig använda samma terminologi som dessa har vi ett nytt
svenskt "folkeparti" att se fram emot snart.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-04 12:39:00
|
|
Bertram |
Jag är med!!!!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-04 16:23:00
|
|
Orvar |
Lysande idé, men nu har du sabbat allt jag hade planerat att genomföra. Nu är det för sent, alla berörda kommer att vakta sina tungor.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-04 19:05:00
|
|
mikael v |
feber kan va kul! i röfen? snacka om inträngande reportage! nu ska jag tycka om att använda dolda kameror för journalistiska avslöjanden: "ändamålen helgar medlen". visst är det skönt när man kan luta sig mot gamla klyschor. jag tycker verkligen så.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-05 15:39:00
|
|
kalle |
jorå, man skulle va lite busig. sant. hoppas du kan genomföra hellströmidén. men vad menar du med timbro?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-10-05 17:07:00
|
|
Lordh |
heliga kor går inte att slakta. thats the point with them. inte alls bitter. sniff.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-10-06 18:14:00
|
|
Sanna |
SKITBRA!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-10-07 11:56:00
|
|
JPA |
Makt ar en dynamisk kraft och inte statisk. ALLA som faar makt i en eller annan form skall bevakas. Politiker, journalister, dig och mig. For ovrigt tycker jag att det ar ovanligt korkat forsvar av politiker att "jag blev provocerad". Hur klarar de daa vanliga kommunstyrelsemoten..? Haaller med alla??
|
| |