|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-03 14:44:00
|
|
Ekholm |
Ja, det var en mening med empati i det. Speciellt hyggligt mot dem personer som dokumenterat lider av damp att klumpas ihop med några som författaren anser vara idioter. Men annars var krönikan intressant och ett klart bättre medel i kampen för upprättelse än juridiska dito.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-06 10:54:00
|
|
G |
D.v.s. när man blir trakasserad av ett gäng mobbare är det inte mobbarna som det är fel på utan den mobbade om han/hon inte slår tillbaka med samma medel. Intressant resonemang, jag hoppas att du inte arbetar med barn, Ekholm.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-07 13:01:00
|
|
Ekholm |
Ja, G, visst kan man anlägga ett Hem och skola-perspektiv på det hela och avfärda alla satiriker som mobbare och alla föremål för satirikerna som mobbade. Varenda stå upp-komiker, varenda satiriker, övervägande delen av världens film- och tv-recensenter som använder humor och ironi för att såga artister/filmstjärnor, och mer eller mindre varje humorprogram i tv och radio skulle med en slik smak- och tyck-mall kunna beskyllas för att vara just mobbning/mobbare.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-07 13:02:00
|
|
Ekholm |
Snarast bör program som Parlamentet, Snacka om nyheter, Pippirull, Pyjamas, Tom Green Show, Jackass, I afton Lantz, South Park och en uppsjö andra humorprogram så gott som alla förses med munkavle, ity dessa program gör narr av personer, företeelser och institutioner i dess strävan att låta den sura munnen forceras av det mullrande gapflabbet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-07 13:02:00
|
|
Ekholm |
Och nej, jag letar inte fel hos Nesser. Men att som han tillkännage att han anser sig ha kränkts så till den milda grad att han är beredd att via juridisk väg söka upprättelse medelst inskräkande av den yttrandefrihet förutan vilken hans egna böcker knappast skulle tillåtits tryckas, för att i nästa andetag slå tillbaka med att förolämpa Killinggänget genom att använda en sjukdomsgrupp de dampdrabbade som slagträ för att devalvera skämtarnas intellekt
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-07 13:03:00
|
|
Ekholm forts. från ovan |
skänker noll trovärdighet och lägger ett paradoxalt löjets skimmer över hela hans fåfänga kamp. Påminner en hel del om uttalandet "fy fan vad jag hatar alla jävlar som svär!". Till sist, du får hoppas på vad du vill, men visst arbetar jag med barn. Inte nog med det; varannan månad samlar jag ihop ungarnas pärlplattor, lerfigurer och teckningar och beger mig ner till Stockholm. På Plattan kränger jag prylarna tills jag fått ihop 300 spänn och kan finansiera mitt Sourzemissbruk. Sån är jag.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-07 13:05:00
|
|
Ekholm |
Och just det. Här har du en länk att kolla in som handlar om vad chefen på Dampens hus ansåg om kommentaren ”dampskadade idioter”.
Länk: expressen.se
|
| |