Inlägg #1: Postat: 2002-10-03 18:17:00
|
Michael Lundahl |
Därför att de som har bäst erfarenhet och kunskap om denna branch är de som jobbar i den. De kan förse oss med viktiga fakta och ledtrådar om hur problemen som finns kan avhjälpas. Men ingen lyssnar på dem idag... därför att Myten Om Den Olyckliga Horan omyndigförklarar dem och påstår att alla som inte stöder denna myt inte vet vad de pratar om och därför inte kan lyssnas på. Insikten att det finns de som fritt valt tar bort omyndigförklaringen. Vi kan då inte längre strunta i dem.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-04 08:23:00
|
va sa du? |
Men vill du införa statliga bordeller?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-04 09:59:00
|
Michael Lundahl |
Jag har ingen aning om staliga bordeller är en bra lösning eller inte. Hur skulle jag kunna veta det? Du har tydligen missat det mesta av vad jag har skrivit. Läs igen... och slå på läsförståelsen den här gången.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-04 11:26:00
|
va sa du? |
Jag ville bara ha svar på Puppis fråga som du skrev en kommentar på men vägrade att svara på. Det finns ingen som helst anledning att hoppa på mig när det gäller min läsförståelse. Du brukar alltid racka ned på dem som gör personangrepp på dig, men sedan ägnar du dig åt samma sak själv. Snacka om dubbelmoral. Jag tror du behöver tagga ned lite...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-04 12:14:00
|
Michael Lundahl |
va sa du: I mitt fall har jag en god anledning... därför att tydligt är att du verkligen inte har förstått det du har läs... ergo: du visar brist på läsförståelse. Jag har helatiden argumenterat för att jag - och alla andra som står utanför sexindustrin - inte har den kunskap och den förståelse som krävs för att kunna komma med bra åtgärdsförslag. Tror du då jag skulle vara så korkad rent ut sagt att jag säger Bu eller Bä om statliga bordeller?!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-04 12:16:00
|
Michael Lundahl |
Det skulle ju vara att skjuta hela min ståndpunkt i sank... att totalt ogiltigförklara alla mina egna argument. Alltså tycker jag mig ha fog för att ge dig en liten känga för att du förvöntar dig ett Ja/Nej-svar på en sådan fråga.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-04 13:28:00
|
Puppi |
Men borde vi då inte lyssna på de som råkat illa ut istället för de som tycker om sitt yrke? De lyckliga hororna har väl ingen erfarenhet av att bli tvingad. Jag som lycklig brukare av alkohol kan ju inte komma med bra lösningar för dem som hamnar i ett missbruk...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-04 14:12:00
|
va sa du? |
Med andra ord så kommer du inte med konstruktiv kritik utan bara med kritik. Det är lätt att säga vad som är fel, men inte hur man löser det.
|
|