|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-02 17:39:00
|
|
Christer H |
Appropå din tes, att unga kvinnor gillar filmen mer än män, ärligt talat hade du förväntat dig annat? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-02 20:18:00
|
|
Lukas Moodysson |
Jag har inte missuppfattat debatten. Jag har läst alla inläggen. Har du? Och har du läst min artikel? Jag hade inte väntat mig att det skulle vara så tydliga skillnader mellan vad män och kvinnor tycker.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-02 23:34:00
|
|
Christer H |
Vilken debatt talar vi om egentligen? Varför kvinnor är rädda, eller vad ordet hora innebär, eller varför män ogillar din film? Tyvärr tenderar helt skilda frågor att slås ihop till en förenklad "förorättad-mans" eller "förtryckt-kvinno"-syn. Inte svårt att gissa vilket synsätt resp. kön väljer... Jag har läst alla inlägg och de flesta kommentarer därtill. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-03 11:59:00
|
|
Per W, 40-talist |
Lukas: Jag tror inte att sourze-klientelet är representativt för folket i övrigt. Det är yngre och omognare.
Många mäns eller "killars" som de föredrar kallas här inlägg uttrycker en omogen "låt-gå"- och "frihets"-mentalitet som lägger grund för missförhållanden som i Lilja, men det begriper dom inte!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-03 14:24:00
|
|
Sune |
Per W: jag köper inte riktigt att det uteslutande skulle vara yngre killars mentalitet som skapat de problem som Lilja handlar om. Det är ett gigantiskt strukturellt problem som funnits i flera tusen år.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-03 17:07:00
|
|
eunuk |
Jovisst, det var länge sen som kvinnor märkte att det går att tjäna pengar på männens sexuella behov.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-03 21:05:00
|
|
Christer H |
Jag tror delvis tvärtom, Per W. Sourze-folket är med all tydlighet yngre än befolkningen i övrigt barn oräknade. Yngre människor är normalt mer empatiska och jämställda. Därför kommer den nedvärderande kvinnosynen att minska i omfattning. Jag är optimist. Låt alla ha den sex de vill, så länge inga utnyttjas! Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-04 11:27:00
|
|
anders |
Om man går på Davidstrasse i Hamburg ser man att alla som följer med de prostituerade inte är medelsålders män. Det finns ganska många unga 20-30-åringar också. Fast jag tror och hoppas ändå att vi går mot ett mer jämlikt samhälle. Säga vad man vill om oss omogna 25-åringar men vi förväntar oss inte att frugan ska stryka skjortorna åt oss.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-04 22:20:00
|
|
Christer H |
anders, jag anser heller inte att sexköp i sig per automatik, är en nedvärdering av kvinnor. En blyg 20-åring som betalar ett för honom jättebelopp, för att sen inte ens få till det, och droppar iväg med skammen. Inte fan har han "nedvärderat" någon. Lika lite är köpet av "böghorans" tjänster kvinnoförnedrande, eller gigolons... Det finns alltid många sidor på diamanter. Mvh CH
|
| |