|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-03 11:07:00
|
|
Krieg |
Tror du din idiot att det är trevligare att bli förnedrad på en statlig bordell än en privat?? Såna som du brukar ju dessutom i andra sammanhang hylla privat företagsamhet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-03 11:10:00
|
|
Krieg |
Eller jag kanske har fel, du kanske tillhör dom som vill ha mer statlig styrning? Inga privatskolor, dagis, sjukvård osv??
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-03 11:12:00
|
|
Krieg |
Anser du att hallickar har en annan typ av vinstintresse än någon som säljer bilar???
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-03 13:56:00
|
|
K |
vem har "behov " av statliga bordeller? Ju mer acceptans för prostitution- desto mer trafficking.
Det går inte att dela upp prostitutionen i en laglig del och en olaglig och sen ta bort den olagliga.Det finns inte ett enda exempel på det,utan bara på motsatsen-det blir mycket värre.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-03 16:24:00
|
|
Krieg |
Rätt så K!!!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-03 18:36:00
|
|
Gnurf |
Krieg > Vill du ha ett svar är du välkommen att omformulera dig och utelämna diverse okvädningsord. Har ingen lust att debattera med rabiata människor som kastar ur sig förolämpningar och sedan förväntar sig att man ska ta dem på allvar.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-03 18:46:00
|
|
Gnurf |
K > I trafficking finns det en vidrig människa som tar ut en avgift när han säljer prostituerade vidare och samma sak med en hallick. En statlig bordell utan "vinstintresse" där man inte köper horor utan bara släpper in dem skulle skapa en skyddad miljö för de prostituerade samtidigt som man kan erbjuda hjälp. Jag tycker det låter som ett smakligare alternativ än att låta de driva runt på gatorna med kriminella, skrupelfria hallickar som övervakare om det nu är så verkligheten ser ut.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-03 18:49:00
|
|
Gnurf |
K > Detta är dock bara en tanke jag lekt med och jag vet ju givetvis inte hur det skulle fungera omsatt i praktiken, men jag har svårt att tro att det skulle bli värre än vad det är idag. Hur tycker du man ska lösa problemet?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-03 22:14:00
|
|
DoRiS |
Du tycker kanske att staten skall servera droger också så att inte maffian med sitt vinst intresse skall få härja fritt. Man kanske skall fråga sig varför människor fortf. har en såpass kass kvinnosyn att de anser sig kunna tvinga sig på dem.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-04 01:34:00
|
|
Gnurf |
Staten har ju idag ett metadonprogram för heroinister, utdelning av rena sprutor för desamma och i vissa länder har jag för mig att man förser heroinister med gratis heroin, så vägen dit kanske inte är så oändligt lång som man lätt föreställer sig. Vem vet? Kanske. Vad tycker du själv?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-04 01:37:00
|
|
Gnurf |
Slaveri har alltid funnits och jag tror att det alltid kommer finnas i ekonomiskt och politiskt instabila regioner. I jakten på rikedom finns det dem som inte bryr sig om hur många de kör över och vilka som kommer till skada. Tyvärr :
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-04 15:56:00
|
|
Dan |
DoRiS: Snälla. Vadå tvinga sig på "dem"? Är man prostituerad, enligt ordets rätta bemärkelse, så säljer man sex enligt den övriga marknadens lagar. Man ingår ett FRIVILLIGT utbyte av sex mot pengar. Varför är det så svårt att förstå skillnaden mellan tvång och fritt val? Och horar man utan ett fritt val, under tvång och hot, så är man inte prostituerad, utan ett regelrätt brottsoffer. Är det klart nu?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-10-04 16:13:00
|
|
Gnurf |
Jag tror Doris syftade på trafficking... det gjorde du väl?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-10-11 20:02:00
|
|
Yanni |
Och VARFÖR tycker några här att män ska ha rätt att köpa sex överhuvudtaget? Det verkar som om vissa tycker det är en manlig rättighet på nåt jävla sätt. Och det äcklar mig faktiskt. Kvinnosynen stinker!
|
| |