Inlägg #1: Postat: 2002-10-01 20:32:00
|
Marcus P |
forts jag har generaliserat i min "sammanfattning" och missat detaljerna. Det är liksom meningen. Man kan inte sammanfatta och ha med alla detaljer. Sammanfattningen gick till på så vis att jag skummade artiklarna och skrev ner det jag uppfattade. M a o det man "tar med sig" av artikeln. Självklart har jag inte tagit med allt. Särskilt inte brasklapparna, de är rätt ointressanta eftersom hela den övriga artikeln talar rätt emot dem. forts
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-01 20:35:00
|
Marcus P |
forts Märk väl att de första artiklarna i debatten är ganska väl sammanfattade, medan det "urartar" mot slutet. Det är för att skribenterna bara blir argare och argare och argumenten färre och färre i den mån de förekommer alls kör man med samma som i tidigare artiklar. Naturligtvis protesterar de skribenter som deltagit i debatten mot att jag "framställt dem orättfärdigt". Ju djupare ner i sandlådan man sitter, desto mindre benägen är man att erkänna att man är i närheten av den. forts
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-01 20:37:00
|
Marcus P |
forts Fortsättningsvis har jag sett flera orättfärdiga generaliseringar i kommentarfältet under den här artikeln, men det kan ju ses som ironi över artikelns idé - vilket jag väljer att göra. ;- Beträffande de motartiklar det flaggats för, kommer jag läsa dem och kanske till och med kommentera. Men att ta för givet att dessa motartiklar kommer få mig att ändra den här, är en härskarteknik. Pilutta er. Tack ML för att du bryr dig om min ekonomi, men har du hört talas om prenumeration? forts
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-01 20:39:00
|
Marcus P |
forts Och till sist: någon kanske hyser farhågor om att detta pekoral kan bli månadens mest lästa. Det kommer inte att ske emedan jag är principiell motståndare till det skitpriset. Finns risken för "mest lästa", försvinner den här artikeln från Sourze innan oktober månad är över. Så är det. Nu har jag babblat klart och stänger därmed min käft. Ev. ytterligare kommentarer lämnas med fördel på priftisbigfoot.com. Guds fred!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-02 08:41:00
|
Michael Lundahl |
Det är illa nog att vi skribenter måste kämpa emot att folk läser våra inlägg som fan läser bibeln och detta drabbas vi alla av men att dessutom få dessa missuppfarttningar FÖRSTÄRKTA av dig gör knappast saken bättre. När jag för min del dessutom kämpat för att få nyansering i debatten uppskattar jag INTE att du tar fram de svart-vita färgerna igen. Ironin förlorar sin mening.
För övrigt har jag inte sagt ett ord om din ekonomi... eller menar du en annan ML?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-02 11:11:00
|
SOA |
Bra sammanfattning av vad de flesta känner och tycker om denna "debatt".Nämn i fortsättningen inte ett ord om den, det är mitt råd.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-02 23:55:00
|
Kringlan |
Lite dumt att använda "-tecken ifall man inte citerar enligt min mening. Det verkar ju för utomstående som om de sagt ordagrant det där?
|
|