|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-01 09:55:00
|
|
Kajsa Kallio |
Kort, koncis, uppseendeväckande och aktuell titel. Och på rätt dag dessutom ;
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-01 09:58:00
|
|
Kajsa Kallio |
Sen vill jag än en gång uttrycka min glädje över att du finns för oss som inte orkar läsa igenom allt som läggs ut här på Sås. Som någon slags cliff-notes-redaktör gör du sammanfattningar som är enkla att förstå till skillnad från vissa artiklar och inte sällan väldigt roliga. Tack!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-01 10:19:00
|
|
Anna Li |
Har Priftis inget eget att komma med - måste han hålla på och sammanfatta andras debatter, tror han inte att vi fattar själva, tänker jag när jag börjar läsa. Sammanfattningen är dock koncis och bra och när jag kommit till mitten skrattar jag högt och när jag kommer till slutklämmen skriker jag YES! framför datorn - för det är så JÄKLA BRA!
Fortsätt att sammanfatta debatter och ge reflektioner över dem - jag lovar att fortsätta läsa!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-01 10:32:00
|
|
Christer H |
Bra sammanfattning! Ledsamt är det att det så lätt blir ett ställningskrig, med könen på var sida... Och vad är orsaken till det? Men har verkligen ML sagt att "de flesta" sexarbetare är lyckliga?? Här feltolkar du, grovt. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-01 10:50:00
|
|
Ana Udovic |
Nu är du inte riktigt rättvis. Jag tex håller med Michael om att det är synd att ordet hora betyder något annat än själva jobbet, att det knappast hjälper hororna. Jag håller också med honom om att prostitution på en abstrakt nivå kan jämföras med att vara arbetstagare - sälja sin tid för pengar. Men i realiteten visar dödlighet, drogberoende osv att horornas säljande av sin vara kroppen är värre än tex journalisternas säljande av sitt skrivande.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-01 10:54:00
|
|
Linn |
Marcus, du skriver att debatten blir en kamp mellan könen. Ja, och så kan man tolka det hela om man läser kommentatorsfälten. Jag tror mig ha en liten förklaring till varför det utvecklar sig så. Någon vis forskare uttryckte sig som så att: kvinnor skriver
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-01 11:16:00
|
|
Michael Lundahl |
Mycket rolig och för det mesta korrekt sammanfattning av det jag skrivit. Dock med vissa faktafel som bör rättes. Svarsartikel är på väg och om redaktionen snabbar sig lite med den så hinner du rätta felen innan ditt dygn med gratis korrigering gått ut.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-01 11:17:00
|
|
Karin |
Tack Marcus för att du har återgivit mig tron på att det faktiskt finns fler än jag som kan läsa den här debatten och se att båda sidor har poänger med de de säger! Varför det är så svårt att ta till sig motståndarsidans argument är en helt annan fråga, fast kanske en som många från båda lägren skulle behöva fundera över.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-01 11:33:00
|
|
Vän |
Ska egentligen debattörens kön spela någon roll?
Det är lite väl enkelt att kalla debattörer för chauvinister för sitt eget kön.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-01 12:56:00
|
|
Oskar S |
Mycket underhållande. Även om man undrar över exakt vad du gör med din tid? Konstaterar bara stillsamt att jag alltid varit emot Lundahl. Mest pga att han irriterar mig, oavsett vad han nu väljer att skrika om.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-01 15:11:00
|
|
Marita |
tack så mycket. Behövdes ju verkligen.
superbra.
Ett fel bara: har aldrig kallat Michael för mansgris.
Och man kan ju verkligen undra varför kvinnorna är på "min" sida och männen på Michaels.
Fast just ja. Bengt var ju på min å.
Mm- Men tack då. Då kan man ju alltid vända sig till dig om man vill ha något förklarat.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-01 16:57:00
|
|
Claes |
Byt vissa namn mot partier så är det på samma nivå :
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-10-01 17:39:00
|
|
sten |
Hur orkar man hålla på och många läsare får man. Tack för sammanfattningen. Men jag har fått uppfattningen att det här bara är en liten del i ältandet av samma argumentzzzzzzzzzzzzz
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-10-01 19:24:00
|
|
mikael v |
men det här var ju mycket mer lockande än fuskrakning! tur att jag kom för tidigt. å tack för sammanfattningen, har inte orkat hänga med i debatten.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-10-01 20:19:00
|
|
herr namnlös |
även du min brutus?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-10-01 20:29:00
|
|
Marcus Priftis kommentar till alla |
Min artikel skrevs i två syften: a underhålla; b peka på hur en lång, utdragen och framför allt repetitiv debatt ter sig för en utomstående. Och kommentarfälten var PRECIS på den nivå jag beskriver. Jag är dock medveten om att forts
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-10-02 23:32:00
|
|
Mattias Pettersson |
Mycket bra Marcus...
Och jag måste säga att jag till 99 står på "tjejernas" sida i den här frågan...
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-10-06 22:56:00
|
|
mange |
Vi är alla horor.. en sorts prostituerade iaf, bra betalt när man jobbar och alldeles för stor risk att dö i arbetsrelaterad sjukdom.
*kodslav som själv valt sin situation* men där slutar liknelsen med den klassiska "gatflickan"
Nu skall jag gå hem från jobbet era jävlar :
|
| |