Saddams fan club

Inlägg #1: Postat: 2002-09-29 15:23:00
pacifist
Min anledning till att vara pacifist är inte feghet vilket du antyder, utan snarare att jag tror att våld föder våld. Våld löser heller inga problem, det gör bara meningsmotståndare inkapabla att säga emot/göra motstånd.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-29 17:58:00
En gammal överste
Runka mig med vita handskar på; det är enda sättet det kan gå.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-29 21:53:00
klas
då faller du enligt mig i den grunda analayskategorin.
Inlägg #4: Postat: 2002-09-29 21:58:00
klas
om jag flyttar in i ditt hur och vägrar flytta ut och vägrar släppa in dig så blir du till sist tvungen att använda våld. eller bo på gatan. Till sist så lever du under svenska polisens och svenska militärens våldsparaply och i förlängningen även under natos. Att vara pacifist och vägra att till exempel göra lumpen är bara att inte bidra till att upprätthålla detta våldsparaply.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-29 23:46:00
pacifist
Krigsförespråkarna verkar tro att de människor som, i ditt exempel, flyttar in i andras hus och vägrar flytta ut är onda av naturen. Inget att göra åt dem, de är onda och hade vart onda hursomhelst. Och det enda sättet att motverka sådana människor är att bruka våld. Jag tror snarare att anledningen till att sådana människor agerar som de gör beror på nånting, och det är där problemet vi bör åtgärda ligger. Istället för att tro att våld är en långsiktig lösning.
Inlägg #6: Postat: 2002-09-30 01:06:00
seriös
Just precis, Saddam skulle aldrig ha gasat ihjäl kurderna om dessa hade varit pacifister. Han skulle aldrig ha invaderat Kuwait om dessa hade varit pacifister. Hitler skulle aldrig ha dödat några judar om dessa hade varit pacifister. Typer som Hitler, Saddam och Milosovic har egentligen varit väldigt gulliga och fina människor, det är bara de andra som inte har varit pacifister.
Inlägg #7: Postat: 2002-09-30 08:38:00
pacifist
HAHAHAHAhrm. Just precis så menar jag.
Inlägg #8: Postat: 2002-09-30 10:27:00
Mikael S
Klas #4: Ungefär som Israel har gjort mot palestinierna då.

Pacifisat #5: Det var faktiskt ett ganska konstigt svar. De gör som de gör eftersom de är onda jävlar, som måste bort. Dock tycker jag inte ett invasionskrig á USA är en bra metod. Men man får heller inte glömma den riktiga boven här, nämligen Saddam.
Inlägg #9: Postat: 2002-09-30 13:26:00
seriös
Precis, och det enda sättet att få bort onda djävlar är naturligtvis med blommor och massa tjafs. Det har vi märkt tidigare…
Inlägg #10: Postat: 2002-09-30 15:47:00
Mikael S
Svar #9: Nej, men att Bush för att fokusera på "hotet" från terrorismen istället för på den ekonomi han satt i sank med sitt ansvarslösa ekonomiska program sedan han blev president för att kunan vinna valet i höst och få kontroll över både senat och kongress är fel. Om något skall göras skall det vara en internationell aktion som görs efter starka bevis föreligger för vad Saddam pssylat med på den militära sidan, och man ska gå in för att skona så många civila liv som möjligt.
Inlägg #11: Postat: 2002-09-30 15:49:00
Mikael S
Västvärldens agerande har redan tagit tillräcklgit med liv i Irak även om återigen, Saddam, är skurken som satt igång allting. Och inga amerianska "precisionsbombningar" från långt håll som tar med lite utomhusbröllop och sånt "spill". jag är ingen pacifist och tycket det är tragiskt att man itne satta militärt mostånd mot sådana som Hitler tidigare. Men det betyder inte att jag automatiskt stödjer diffusa invasioner från USA, med sin lite mörka historia på det planet.
Inlägg #12: Postat: 2002-09-30 19:24:00
Anders
Jag tycker inte heller att det handlar om pacifism eller inte i det här fallet. det handlar om vem som får bruka våld. När Saddam gasade kurder på 80-talet var han fortfarande allierad med USA och Storbritannien och då var det OK, men när han började hota oljeintressena gick han över gränsen. Problemet är att man utmålar alla förtryckta folks t.ex palestiniernas kamp som terrorism och alla I-länders terrorism som humanism.
Inlägg #13: Postat: 2002-09-30 22:04:00
seriös
Jag tycker också att Saddam har visst rätt att bruka hur mycket våld han vill. Dessutom hatar han USA och Israel, bara det är ju ett bevis på hur mycket rätt han har.
Laddar...