Saddams fan club

Inlägg #1: Postat: 2002-09-29 15:27:00
DHC
Är du säker på att du förstått vad inspektörerna gjorde senast de var i Irak? De rapporterade inte endast till FN, utan spionerade på uppdrag av USA. Vad de hade för motiv med spionaget borde väl vart något annat än FNs order, annars skulle spionaget vart rätt meningslöst. Vi "somliga" vill inte ha krig, och vi tror inte på att USA är de goda här i världen utan har som de flesta andra även själviska avsikter i sitt agerande.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-29 16:46:00
Nicke
Så, ni pacifister anser att det är förnuftigare att låta Saddam rusta upp i lugn och ro, för att han är väl en fredlig människa utan några expansions avsikter? Sånt tyckte alla pacifister om hitler då också, med den stora överraskning som följde. Sen kommer ni pacifister att vädja USA att rycka in, när det blir försent, som alltid.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-29 18:19:00
DHC
Du har så rätt. Pacifister vill att Saddam ska bygga vapen.
Inlägg #4: Postat: 2002-09-29 20:02:00
Mike
Pacifist, schmacifist... fascist.

Tokvänstern döljer sig bakom många beteckningar nuförtiden. Pacifist, anarkist, miljöpartist, vegan, anti-globalist,

Allt går ut på antikaptalism och därför anti-USA eftersom USA är symbolen för kapiatlismen.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-29 20:05:00
Gnurf
DHC > Det är vad som kommer hända om man låter Saddambo vara ifred, vare sig du vill eller ej. Kommentar?
Inlägg #6: Postat: 2002-09-29 20:11:00
DHC
Gnurf: det måste finnas andra lösningar än att bomba sönder landet. Det lider civilbefolkningen mer av än "bovarna", vilket afghanistanbombningarna torde bevisa. Sedan tror jag inte krig löser några problem, utan får USA-hatarna att bli ännu fler och mer fanatiska. trot eller ej, Nicke och Mike, jag hatar inte USA - anser bara att de inte alltid har rätt. Vidare gillar jag inte att USAs själviska motiv.
Inlägg #7: Postat: 2002-09-29 20:26:00
Bysse
Nu ska ju alla ha klart för sig att USA upprustar mer än alla diktaturer i världen tillsammans.
Inlägg #8: Postat: 2002-09-29 20:52:00
seriös
Just precis, de förbereder sig för att erövra heela väärlden ju…
Inlägg #9: Postat: 2002-09-30 02:36:00
Gnurf
Har du något fötslag på en annorlunda lösning?
Dessutom tror jag inte att de tänker bomba hela landet sönder och samman.
Afghanistanbombningarnas långsiktiga verkningar har vi inte sett ännu, så ta det lugnt.
krig bör ju undvikas, men här ser jag ingen lösning faktiskt. men du får gärna dela med dig av alternativa lösningar....
Inlägg #10: Postat: 2002-09-30 08:43:00
DHC
Ett förslag vore att inte hyckla så mycket i världspolitiken. Var konsekvent mot alla länder. Det största hotet mot världsfreden idag är Israel, om man ser till antalet brutna FN-sanktioner. Men Israel är USAs polare, och Irak är inte det. Lägg till det all olja Irak besitter, som USA vill ha. Om det faktiskt vore så enkelt att USA har rätt och Irak är "ondskans axelmakt" kanske det inte funnits ngt alternativ.
Inlägg #11: Postat: 2002-09-30 08:45:00
DHC
Men det finns så mkt som talar mot ett krig exempelvis att experter från USA och England menar att Irak inte har några vapen och USAs motiv, att jag är emot ett krig som det ser ut idag. Varför måste Irak göras något åt precis NU? Senast jag kollade har Saddam suttit på tronen rätt länge. Känns som om USA försöker utnyttja sympatierna från 11:e september till att slå ner så många fiender till "frihet" som möjligt.
Inlägg #12: Postat: 2002-09-30 13:36:00
Nicke
En av orsakerna är att USA fått indicier på att Saddam har hjälpt och skyddat al-Qaida medlemmar samt behåller några av dem gömda i landet.
Inlägg #13: Postat: 2002-09-30 14:24:00
Mike
"Känns som om USA försöker utnyttja sympatierna från 11:e september till att slå ner så många fiender till "frihet" som möjligt. "

Det är väl i så fall utmärkt! Problemet har ju varit att tyrannerna hittills suttit alltför säkert så länge de mestadels plågat sin egen befolkning. Hoppas Kim Yong Il står på tur efter "Husse".
Inlägg #14: Postat: 2002-10-03 10:39:00
Mikael
Jag har sedan jag gick på mellanstadiet velat veta vem som har givit USA rätten att leka korrupt världspolis? Verkar som väldigt många ignorerar att USA enbart vill ha krig på grund av oljan och inrikespolitiska orsaker, ungefär som om vi skulle invadera Monaco för att dölja att S inte har skött ekonomin...
Inlägg #15: Postat: 2002-10-03 20:45:00
Nicke
Det där var väl långsökt. Har du svårt att förstå att USAs folk känner sig nu direkt hotade pga 11te september? Att de sätter nu press på regering för att visa handlingskraft mot potentiellt hot från omvärlden? Eller tror du att det skulle varit förnuftigare att sätta sig med armarna i kors och hoppas på att terroristerna blir snällare nästa gång?
Laddar...