|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-29 12:57:00
|
|
ahnberg |
allting börjar och slutar i palestina och allt där runt omkring är enbart spillda människo liv
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-29 13:41:00
|
|
Nicke |
FN består av ett antal medlemsländer däribland USA. Uppgifter som inspektörerna lämnar till FN kommer ju till alla medlemmars kännedom, so what?! Jag har svårt att förstå varför somliga lägger ned som mycket energi för att försvara en galen diktators "rättighet".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-29 13:57:00
|
|
Simon Kazemi |
Bra sagt!!!!
Vi måste stå emot Usas manipulering av FN...man börjar fundera hur mycket George W Bush har bakom pannbenet...likaså hela amerikanska regeringen.Saddam Hussein må inte vara en god man..men hans land förtjänar inte ett till krig!...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-29 14:14:00
|
|
seriös |
Jag tycker faktiskt att Saddam är en schyst och trovärdig farbror som bara älskar rättvisan, freden och sitt folk. Det är ju bara USA som tycker om att bråka och kriga utan den minsta anledning.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-29 14:23:00
|
|
klas |
pacifisters enda motiv är att slippa blöda för att skydda sina nära och kära. eller en total brist på analys. Fast jag håller med dig om att usa inte kan gå i krig med irak utan arabländernas stöd, eller, ännu viktigare, befolkningarna i arabländerna, deras regeringar har det knogigt nog som det är att hålle en västvänlig kurs.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-29 17:43:00
|
|
Molle |
Chamberlains eftergiftspolitik.. nån som kommer ihåg??
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-29 17:57:00
|
|
Undrande skattebetalare |
Håhåjaja... Så TRÖTT jag blir på detta "pacifistiska" svammel! Varför stödja Saddam och besläktat patrask? Det gör väl knappast saken bättre för det sargade irakiska folket?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-29 19:53:00
|
|
Mike |
Ett relativt snabbt krig är att föredra för Saddams undersåtar jämfört med ett okänt antal år under hans tumme. Speciellt med FN sanktioner som verkligen bara drabbar civilbefolkningen. I avskräckande syfte kan det också spara mång liv genom att stoppa nya Saddam wannabees i andra länder
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-09-30 16:25:00
|
|
klas |
Ok, vi tror olika om människor, du att alla är goda, jag att många är egoistiska och att vår egoism ibland måste hindras/straffas med våld. Jämför med djuren, se hur de behandlas. Om de hade haft egen våldskapacitet hade vi människor inte vågat behandla dem så men eftersom de inte kan försvara sig förslavar vi dom och äter upp dem och använder dem för att testa giftiga substanser på.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-09-30 17:23:00
|
|
Michael Bärlin |
Tron att alla "onda" gärningar orsakas av orättvis/felaktig/ond behandling är helt vilse. Om så var fallet, hur inleds då alla dessa onda spiraler? Vissa personer är onda/hänsynslösa, och det räcker med en hänsyslös människa för att starta bråk.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-01 11:23:00
|
|
bosnic |
Det värsta jag vet är krig och pacifister.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-02 16:09:00
|
|
flemens |
Förvisso har man inget större förtroende för USA-administrationens agerande, men det som irriterar är varför FN inte kräver tillgång till Husseins "privata palats" Eftersom alla i hela världen är så säkra på att det är Saddam som är den onda, då är det väl där som det är viktigast att leta efter massförstörelsevapen.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-10-02 18:15:00
|
|
Kringlan |
Och saddam gör nog saken bättre för det "stackars sargade folket". Krig är inte lösningen iof, det tror inte jag heller. Men ifall det nu visar sig att de vägrar släppa in FN då är jag hellre säker än bombad.
|
| |