Ge mig en ministerpost! Annars...

Inlägg #1: Postat: 2002-09-28 22:30:00
Anders
Du snackar dynga, skulle "krav" bara kunna handla om ministerposter och inte om politikens faktiska innehåll? Vänstern har sina egna skäl till att inte vilja sitta i regeringen i nuläget utan istället påverka politiken så mycket åt vänster som möjligt.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-29 14:26:00
Kringlan
Anders, om de var alvarliga om att kunna påverka politiken skulle de kräva en ministerpost. Faktum är att mest makt finns i regeringen.

I sakfrågor är ni dessutom oerhört olika. Vänstern har ju inte lyckats åstakomma mycket alls med sossarna under senaste valet. Jag tycker att det är rätt lustigt att folk fortfarande tror på Schymans mantra om jämställdhet. Ifall det var seriöst skulle ni redan ha genmfört det.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-29 14:28:00
Kringlan
Vänsterpartiet sitter i en väldigt trängd position. Att kräva en ministerpost är absolut inte fel. Ni står för nästan 10 sossarna 40, vore det inte då mer än berrättigat att kräva 20 inflytande över politiken? och då även i regeringen. Mp har förstått att de inte kan åstakomma mycket genom att ge sossarna stöd. Kanske skulle ni också ta och göra det?
Inlägg #4: Postat: 2002-09-29 14:35:00
Ayo
De som har mest inflytande över politiken i Sverige är Svenskt Näringsliv. De har 0 röster i allmänna val. Det hänger inte på ministerposter, grabben.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-29 18:01:00
Va?
Jaså... Jag trodde att det var LO!
Inlägg #6: Postat: 2002-09-30 23:30:00
Kringlan
haha. Ayo, själv tycker jag lagarna är rätt viktiga.
Hmm.. jaa, vänsterpartiet kan ju ta lite nya banor kanske? varför inte starta lite företag och hjälpa sveriges ekonomi från grunden?.. då kanske de åxå skulle förstå vad som var tokfel med sveriges politik
Laddar...