Michael. Byt jobb! Du kan göra det

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-09-30 09:42:00
Bengt
Du klarar inte av att ge ett svar. Du flyr från frågan åt olika håll. Du blandar av någon anledning in mina släktingar. YNKLIGT!!! Jag kan meddela alla Gnurfar, surfare m.m. att Jag INTE skulle acceptera att min mor,syster,fästmö el. hustru "valde" att prostituera sej! Jag skulle göra allt som stod i min makt för att förhindra detta!!
Inlägg #22: Postat: 2002-09-30 09:50:00
Ronney Eggers
Heja Bengt! Till Gnurf: citat: "Ingen människa vill troligtvis se sina nära och kära prostituera sig, men i den mån de måste göra det..." Hur var det nu med frivilligheten?
Inlägg #23: Postat: 2002-09-30 10:45:00
Krillle
Jag tycker att han har redogjort ganska klart att han inte skulle vilja att hans släktingar skulle prostituera sig, men om de nu vill det så är det väl bättre om de slipper bli jagade av polisen och får samma standard som andra yrken, med sjukförsäkring och sånt. Då skulle de ju kunna bilda bolag också och fixa vakter, så att de skulle slippa misshandeln. Men om de vill prostituera sig eller inte borde väl vara deras val.
Inlägg #24: Postat: 2002-09-30 11:47:00
Bengt
Krille! Polisen jagar knappast några prostituerade. Någon gång fångas en torsk. Du har inte fattat att debatten inte handlar om "val", utan bristen på val, som driver vissa individer att av olika skäl misshandla sina egna kroppar. Ditt inlägg formligen dryper av någon konstig dum naivitet.
Inlägg #25: Postat: 2002-09-30 13:13:00
surfaren
Bengt, du utgår ifrån att alla kvinnor som prostituerar sig är tvingade till det, vilket inte stämmer med verkligheten. I dagens Sverige finns det ingen tjej som behöver prostituera sig för att få mat för dagen. Det vägrar du att acceptera. Du föredrar att omyndigförklara alla dessa kvinnor som inte har samma moralvärdering som du.
Inlägg #26: Postat: 2002-09-30 16:54:00
Gnurf
Grabben du blandade in mina släktingar, men jag skulle också göra allt i min makt för att stoppa en sådan händelseutveckling, men för de som inte har beskydd av oss och uppenbarligen prostituerar sig kanske det vore trevligt med ett alternativ till svarta marknaden?

Ronny > Frivilligt på det sättet att de gör det av fri vilja, men att det finns yttre faktorer som gör att de föredrar prostitution framför något annat.
Inlägg #27: Postat: 2002-09-30 21:03:00
Bengt
Ingen prostituerar sej för att få mat i Sverige. Orsakerna är mer komplexa än så. T.ex. är flickor som utsatts för sexuella övergrepp som barn överrepresenterade bland prostituerade. Ofta lider de av extremt dålig sjävkänsla. Tror inte de är värda ett bättre öde i livet. Drogmissbruk förekommer osv.
Inlägg #28: Postat: 2002-09-30 21:12:00
Bengt
Att det finns karlar som finner lust i att stoppa kuken i dessa offer är i sig tragiskt, och skulle i sig vara ämne för en egen debatt!!
Inlägg #29: Postat: 2002-09-30 22:29:00
surfaren
"T.ex. är flickor som utsatts för sexuella övergrepp som barn överrepresenterade bland prostituerade."
Om man vet att det är så, då måste man också veta vem dom är. Varför gör myndigheten inget som förhindrar dessa tjejer att prostituera sig?
Inlägg #30: Postat: 2002-10-01 11:23:00
Yanni
Myndigheterna har tagit ett steg. Nämligen att förbjuda män att köpa deras tjänster. Det är bra.
Jag håller med Bengt om att en debatt om VARFÖR män vill stoppa kuken i en främmande kvinna mot betalning är ett intressant ämne som borde diskuteras på lämplig plats.
Samt varför så många män tycker att det är en rättighet.
Inlägg #31: Postat: 2002-10-01 11:25:00
Yanni
För övrigt spelar det ingen roll om det finns några lyckliga horor i vår värld. De olyckliga är så ohyggligt många fler. Och vad de flesta här utom Bengt verkar glömma, är att det inte är flickor med god självkänsla som hamnar i prostitution. Hur glada och vackra de än framstår. Du är ju kunden, de vill sälja, klart de ler.
Inlägg #32: Postat: 2002-10-01 15:50:00
Bengt
Tack Yanni för ditt stöd. Tycker annars att det varit förfärande få kvinnor i debatten!! Men du är en heder för ditt kön! Du kommer nog aldrig att låta dej utnyttjas!! Jag är så glad över att det finns så många medvetna tjejer som ger patriarkatet en rejäl match!MVH!
Inlägg #33: Postat: 2002-10-01 16:15:00
Gnurf
Yanni > Troligen är det de köttsliga lustarna som driver männen. Jag tror ingen här har debatterat prostitution i termer av rättigheten att stoppa kuken i en kvinna. Poängen jag försökt framföra, under ivriga smädelser från Bengt, är att de prostituerade har fått det flera gånger sämre pga sexköpslagen och att det knappast hjälpt dem.
Inlägg #34: Postat: 2002-10-03 10:46:00
Bengt
Ursäkta smädelser om de förekommit. Jag vill bara lite kryptiskt påstå, att tack vare du använder ordet "smädelse", får jag en känsla att jag gillar dej.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...