|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-26 21:39:00
|
|
zico |
precis!!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-26 21:46:00
|
|
Nicke |
Fel Micke, Saddam är inte bara USA:s fiende, det är ju bara kommunistdjävlarna som tror det.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-26 23:48:00
|
|
Miska Aalto |
Nicke: Jag tror inte det finns särskilt många "kommunistdjävlar" som tycker om Saddams diktatur. Vad jag som "kommunistdjävel" tycker är fördjävligt är att USA vill bomba ihjäl tusentals oskyldiga Irakier för att komma åt olja. Om den USA-vänliga regeringen man vill upprätta i Irak är demokratisk eller inte spelar mindre roll, bara man får sin olja.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-27 10:57:00
|
|
Nicke |
Om Saddam är så harmlös som ni kommunistdjävlar så ivrigt påstår, varför har han förödmjukat och utvisat FN: inspektörer sista gången dessa försökt granska hans kemiska och vapenfabriker? Vad hade han då att dölja? Om han inte hade några kemiska eller massförstörelse vapen då, varför visade han inte det öppet? Att påstå att FN spionerade för USA:s räkning är ju långsökt, eftersom USA kan lokalisera militära mål via sateliter utan att behöva skicka spioner.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-27 12:58:00
|
|
Anders |
Nicke: Men kan du inte ställa dig själv frågan: Varför är just Saddam utsedd till världens fiende nr1 när det finns så många diktatorer att välja på, varav vissa Pakistan garanterat har kärnvapen? Vad har USA för intressen i regionen? Ledtråd: USA har många bilar. Bilar drivs av bensin.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-27 12:59:00
|
|
Anders igen |
Saddam är ingen trevlig kille och det är FN:s uppgift att se till så att han inte får massförstöreslevapen, det kan vi vara överens om hoppas jag. Men du måste ju inse att USA vrider och vänder på hela saken så att det passar deras intressen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-27 16:36:00
|
|
Nicke |
Jo, det är väl möjligt att USA har ekonomiska intresse där men sånt har väl många andra länder också, eller hur? Dessutom är det Saddam som har spelat med höga hästar hittills och trotsade FN inspektörerna, därför fick han strålkastarna riktade mot sig. Hade han varit mer öppet skulle USA inte ha haft samma starka argument för att ingripa.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-28 10:07:00
|
|
Anders |
Min poäng är inte att försvara Saddam. Jag vill bara visa på USA:s dubbelmoral när de påstår sig kämpa för frihet och demokrati och föra "krig mot terrorismen". USA har ingenting emot att stötta både diktatorer och terrorister så länge det ligger i USA:s ekonomiska och politiska intressen.
|
| |