Inlägg #1: Postat: 2002-09-26 20:12:00
|
Vän |
Hur kan du sätta likhetstecken mellan "ensamprostitution" och trafficking? Det är ungefär som att jämföra vanligt förvärvsarbete med slaveri.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-27 00:38:00
|
Michael Lundahl |
"....hur vi än vänder och vrider på det...". Intressant påstående Carola. Du verkar ha en hel del fina resonemang bakom slutsatsen. Du har tydligen "vänt och vridit" på detta en hel del... enligt vad du själv påstår. Skulle vi kunna få höra lite av resonemangen som leder fram till slutsatsen? Jag har länge frågat Marita om det.... men hon har inte tid. Har du tid att förklara?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-27 02:35:00
|
Gnurf |
Hur kan du blanda in jämställdhet i allt detta?
Det finns ju kvinnor som köper sex av män, är det inte jämställt då?
Intresant att du förresten anser att prostitution är ett brott, du är nog den första med den åsikten i den här diskussionen.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-27 06:48:00
|
Lennart |
Ja - Du kan få till det - men så gosar Du med hundarna och då är man lycklig.
Ha det.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-27 10:28:00
|
sten |
Gå inte in i fällan Carola om du inte vill svara på massor av artiklar om samma sak
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-27 10:30:00
|
sten |
Jag säljer mig varannan dag utom på somrarna och gillar det. Pensionerna regnar över mig men jag gör det ändå för nöjes skull
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-27 15:05:00
|
Kalle G |
Drar mig till minnes ett TV-program för en tid sedan 1-2 år?, "Uppdrag granskning" eller något liknande. De följde och intervjuade 2 tjejer i 16-17-års-åldern som prostituerade sig. De var inga "drop-outs" utan vanliga gymnasietjejer. Orsaken var helt enkelt att de gillade pengarna de drog in, ett par tusen i veckan, så att de alltid kunde ha nya fräcka kläder och parta järnet varenda helg.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-27 18:06:00
|
klas |
De som mår dåligt av att arbeta som prostituerade är redan motiverade att sluta. Arbeta för att göra det lätt att ta sig ur prostitution istället för att ropa på förbud. Varför använda rättsväsendet till detta? Varför inte se till att det finns utbildningsprogram, stödanställning etcetera istället för att använda våld och tvång?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-09-30 01:22:00
|
JSK |
Kvinnan som köper sex är ett offer eftersom säljaren utnyttjar hennes behov av sex. Kvinnan som säljer sex är ett offer eftersom köparen utnyttjar hennes behov av pengar. För män är förhållandena de motsatta.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-03 10:57:00
|
Pågen |
Hur kan man vara så korkad att man talar om frivillig prostitution, lyckliga horor, och traficking samtidigt?
Djupt oseriöst
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-04 16:28:00
|
Isa W. |
Varför finns det inga, varken män eller kvinnor, som är beredda att argumentera ur sexköparens synvinkel? Jag är övertygad om att vissa som deltar i diskussionen själva köpt sex. Vad är ni rädda för? Ni får ju vara anonyma. Kan ni inte förklara, för jag tycker det är svårt att förstå hur man kan bli upphetsad av att köpa sex, eftersom man vet att den andra inte är kåt.
|
|