|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-24 15:43:00
|
|
Michael Lundahl |
Sedan kan du på precis samma sätta fråga dig själv varför du känner sådan ovilja att se sexindustrin som något annat än ett helvete. BEror det på att du har kunskp om att det är så och alltid kommer att vara så? Eller beror det på att du betingats att tycka så? Fundera på det ett tag...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-24 15:55:00
|
|
Michael Lundahl |
Och vad gäller vilka val författarna hade: läs boken. Gör det och du kommer att bli förvånad. Om du trodde att de var tvingade, på annat sätt lurade eller att de bara blint säger "Jo då, jag mår jättebra" utan att tänka/känna efter... då trodde du väldigt fel. I många fall är det frågan om intelligenta människor som gjort väldigt planerade och genomtänkta val. Slå bort bilden av horan som alltid svag och lurad människa. Den stämmer inte alltid.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-24 15:56:00
|
|
Michael Lundahl |
Och fråag dig själva Marita: Hur långt är du beredd att gå för att försvara en övertygelse? Är du beredd att gå i fight med verkligheten för att slippa säga "Ok, jag hade visst lite fel"?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-24 20:09:00
|
|
Marita |
Vad har jag fel om? Och jag förstår fortfarande inte vad du menar och vill få fram med att vissa horor har valt sitt yrke. Om det är så så ok. Det finns då alltså en grupp människor som tycker det, men sedan finns det också en mycket större grupp som INTE VILLSÄLJA SIN KROPP.
Och Michael. Jag säger inte att jag har RÄTT och du FEL. Men jag säger och ifrågasätter vart ditt argument om lyckliga horor leder?
Är det det debatten handlar om?
Borde den inte handla om vad vi ska göra åt detta?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-24 20:09:00
|
|
Marita |
Vad har jag fel om? Och jag förstår fortfarande inte vad du menar och vill få fram med att vissa horor har valt sitt yrke. Om det är så så ok. Det finns då alltså en grupp människor som tycker det, men sedan finns det också en mycket större grupp som INTE VILLSÄLJA SIN KROPP.
Och Michael. Jag säger inte att jag har RÄTT och du FEL. Men jag säger och ifrågasätter vart ditt argument om lyckliga horor leder?
Är det det debatten handlar om?
Borde den inte handla om vad vi ska göra åt detta?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-24 20:11:00
|
|
Marita |
Din artikel verkar legitimiera prostitutionen bara för att en LITEN grupp "gillar" deras val. Och det låter så illa tycker jag.
Prostitutionen är en smutsig bransch. Det är vi överens om va?
Men vi måste ju gå tilll botten med problemet.
Var kommer alla värderingar ifrån?
Och jag säger:
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-24 20:13:00
|
|
Marita |
Sexindustrin och vad allt den innebär.
Den påverkar oss. Jag önskar att jag hann göra en studie som kan bekräfta det jag tycker, men tyvärr. SKa göra en i framtiden när jag får tid. Och då ska jag med äkta fräscha siffror om det är det du vill ha bevisa för dig att jag har rätt. Att sexindustrins frammarsch har skapat ett samhälle där var och varannan kvinna har tappat bort sig själva och är rädda om natten.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-24 20:14:00
|
|
Marita |
nästa gång jag och mina vänner samtalar ska du få en personlig inbjudan. Det finns inte någon, inte någon som inte lider samvetskval över sin kropp, över att de ska gå ensamma hem e t c.
Och prostituion är en extrem variant av sexindustrins påtryckningar.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-09-24 20:17:00
|
|
Marita |
Se allt i ett sammanhang.
Allt hänger ihop. Sexindustri, värderingar, kvinnor, prostutition.
Jag är öppen för dina åsikter, men jag håller inte med i allt du säger.
Du verkar inte tro på det faktiskt kvinnor upplever. Och det irriterar mig enormt.
Du verkar tro att kvinnor inbillat sig sin dåliga självrespekt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-09-24 20:30:00
|
|
Bengt |
Bra Marita. Kämpa den goda kampen mot sexprofitörerna. Det är glädjande och viktigt!!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-09-24 20:51:00
|
|
Michael Lundahl |
Marita: Visa det. Visa att allt hänger ihop. Hittils har du bara påstått det men du har inte visat på några som helst kopplingar. Dessutom är det FORTFARANDE inte så tta jag på något vis håller på att försvara prostitution. Om det är det du tror, då har ingenting av det jag skrivit gått in i din skalle. Det jag hela tiden har sagt är att vi VET INTE hur sexindustrin ser ut, hur den fungerar och framför allt inte vad människorna som jobbar i den vill eller vilken hjälp som skulle gagna dem bäst.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-09-24 20:54:00
|
|
Michael Lundahl |
För att kunna ge dessa människor hjälp - för det är väl det du vill, eller hur - så MÅSTE vi skaffa fakta i saken. Och framför allt måste vi LYSSNA på människorna som detta berör. Detta görs inte idag. Idag lyssnas ENBART på de som kan förstärka den politiskt korrekt trusimen om den olyckliga horan. Och det FUNKAR INTE. Ingenting har blivit bättre på det. Misären fortsätter! Är det detta du vill?!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-09-24 21:49:00
|
|
Dan |
Om prostituerade är lyckliga lr ej spelar väl ingen roll? så länge ingen blir tvingas att jobba med något man inte vill under hot, så får man väl hållas. Om denne sedan var utsatt för för övergrepp i barndomen, är sprutnarkoman etc, hör väl ändå inte hit. Då är ju det ett problem i sig.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-09-25 00:09:00
|
|
JSK |
Marita: Branchen är "smutsig" där den styrs av halvkriminella. Detsamma gäller andra brancher, tex narkotikaindustrin och den illegala delen av alkoholindustrin. Förbudspolitiken föder den organiserade brottsligheten och drabbar ytterst de svaga; horor, narkomaner och alkoholister. Inga marknader blir bättre av att överlåtas till brottslingar. En reglerad och laglig marknad är bättre.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-09-25 15:04:00
|
|
Marita |
Men allvarligt. Hur många tror ni vill sälja sin kropp?
Vill ni det?
För fan. Gå till er själva.
Ni måste fundera på varför de hamnat där de gjrot?
Tror ni att man har drömmar om att sälja sig själv?
Och vad fan ska man behöva sälja sin kropp när det finns miljontals andra jobb?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-09-25 15:26:00
|
|
Michael Lundahl |
Marita: Helt fel... vi ska absolut inte gå tilloss själva för där ser vi bara VÅRA motiveringar. Du använder dig sälv som modell när du framför de där arguemnten. MEn världens 6 miljarder människor är INTE som du... därför att vi är alla olika. Du kan inte köra introspektion på dig själv för att vet anågot om mig till exempel. Den du ska gå till, det är månniskorna detta handlar om.... och du är inte en av dem.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-09-25 15:29:00
|
|
Michael Lundahl |
och på samma sätt som i svar 16: Varför skulle man vilja bli t.ex sjuksköterska feller sopåkare för en usel lön och en söndersliten kropp när man lika gärna kan sälja ett knull för 2500kr/timma? Skattefritt dessutom för skattemyndighten tar inte emot pengar från prostitution.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-09-25 15:30:00
|
|
Michael Lundahl |
Argh... "Som i svar 15" menade jag ju så klart.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-10-07 15:18:00
|
|
Anette Rosvall |
svar på 17.
Självklart vill man ha ett jobb man kan vara stolt över och känna glädje i och det är förmodligen därför kvinnor hellre jobbar som sjuksköterskor trots usel lön och vilkor. istället för att förnedras och våldtas av män man inte känner och lämna större delen av förtjänsten till sin heriontjackande hallick.
|
| |