|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-26 16:24:00
|
|
donFENDI KYREUS |
Heja ana! Rätt att varna, rätt att också berömma. Vilken aptitlig artikel om ett trots allt aptitligt land. Du glömde att berömma vinerna: främst CHIANTI-vinerna är särklassiga. Sen fotbollen: jag säger bara FORZA LAZIO!! Ja, jag har ett italienskt förnamn.FENDI, samma som i den italienska modekoncernen:FENDI. CIAO!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-26 16:32:00
|
|
sten |
Min vistelse i Rom fick mig att inte bara vara på min vakt mot ficktjuvar utan mot alla som jag lämnade betalning till.Kör normalt bara ned återbetaslning på en sedel i Plånboken. Där riskerade man att bli lurad från Flygplatsen till flygplatsenåterresa
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-26 16:48:00
|
|
Peter H, bor i Rom sen fyra år |
Nu är ju Perugia ungefär som Gävle i Sverige och man kanske har lite problem som annorlunda utlandsstudent även i Gävle.. Fast annars är jag förvånad att du inte tar upp främlingsfientligheten här som får nylig debatt i Sverige att blekna...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-26 16:51:00
|
|
Peter H, igen |
..om jag får tid skall jag skriva om blondiner som kommit hit och fastnat i falska förhållanden med hemska svärmödrar..det verkar så bra i början med all uppvaktning som vi svenska grabbar är så dåliga på..
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-26 17:10:00
|
|
Kent Davidsson |
Du glömde nämna trafiken, som är ett rent helvete i Italien. Själv har jag praktiserat metoden att invänta en kvinna med barnvagn eller en gammal dam med käpp för att följa med över gatan.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-26 18:24:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Unga italienska killar ar grymt skumma och svinknepiga att lara kanna. Hanger med ganska manga i skolan har och bodde med ett par i Barcelona. Jag gillar dem inte helt om jag far generalisera. Svenska tjejer kan delas upp i tva grupper vad galler italienare.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-27 10:33:00
|
|
CArolajn |
Nä,.åk till London istället..
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-29 21:08:00
|
|
suz |
kommer ihåg en otäck "dokumentär" om et rättsfal i italien, svenska flickaitaliensk pojkvän i hans sommarstuga,dom var förlovade,han hade sina kusiner där, alla våldtog flickan, alla nekade,hon gav inte upp utan tog det hela vägen genom rätts systemet,filmen visade hela hennes "gamla" italienska familj o hur det förnekades,
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-01 12:54:00
|
|
rasist |
Rinkeby - inget för unga blondiner
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-01 14:49:00
|
|
modesty |
Vilken orättvis och onyanserad bild av de italienska männen! Jag var i Pordenone i tre månader och fick många goda, manliga vänner som betraktade mig som en människa och inte som ett objekt. De fanns också de som tutade och visslade men de var i minoritet. Kanske är jag ful? Äh, va tusan. Italien är ju underbart!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-02 01:51:00
|
|
Holm |
Hmm... Förr fick man säga vad man tyckte om norrmän, finnar, danskar och ! tyskar. Numera är det tydligen comme il faut att raljera även över italienare. Jag tror det kom med EU-medlemsskapet. Jag var i Turkiet 88 med långt, halvblont hår, och fick utstå en hel del av det Ana beskriver, tills de såg mig framifrån är man men det kan man ju inte skriva om...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-10 12:30:00
|
|
lena |
Måste bara säga... att lite åldersrasist kom med i bilden.... är över 40 och det slår hårt även där..har dock rest i Italien å jobbets vägnar i över 15 år och lärt mig hantera situationerna, i de större städerna längre norröver Milano, Padova, Como etc är det dock inte alls samma "uppvaktning", inte ens när jag var 20 år och jätteblond!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-02-09 13:36:00
|
|
Annika, blondin. |
HÅLLER MED DIG!
Klockan 1 på natten på tågstationen i Bolonga satt jag och min syster.
Skulle gärna vilja citera ur boken vi satt och skrev i. Det var skräck och panik i den handstilen. Har så många episoder jag skulle vilja berätta.
Jag har jobbat i Italien och varit på tågluff. Efter tågluffen kommer jag inte återvända utan pojkvän eller ett stort gäng...eller kanske färgat hår.
Älskar Italien med det kändes lite som ett fängelse!
|
| |