Vi vrider oss aldrig åt höger

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-09-23 13:17:00
Krillle
Det är väl bättre om vi får lite fler politiker som verkligen vill göra något för Sverige, än som det är nu att de bara sitter där för att tjäna pengar. Det är sådana som Gustaf som behövs.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-23 13:24:00
Daniel
Pubertala idioter som förespråkar lagbrott?
Jo, sådana behövs verkligen ...
Inlägg #3: Postat: 2002-09-23 13:25:00
Krillle
Oj, du gillar honom verkligen inte :
Vad är det för lagbrott han förespråkar?
Inlägg #4: Postat: 2002-09-23 13:37:00
Daniel
Läs "Grön ungdom stöder T-plankning". Förmmodligen den enda riksdagsledamot som någonsin öppet stött lagbrott.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-23 13:37:00
Daniel
Läs "Grön ungdom stöder T-plankning". Förmodligen den enda riksdagsledamot som någonsin öppet stött lagbrott.
Inlägg #6: Postat: 2002-09-23 13:45:00
Krillle
Ok. Här förlorar Connex lite pengar för att de har en usel service det är väl därför Gustav stöder det antar jag. Det kan man nog tycka är ganska nätt med tanke på antalet människor som de stora partierna dödar varje år med sin narkotikapolitik. I och för sig är inte miljöpartiet bättre i den frågan, vad jag vet.
Inlägg #7: Postat: 2002-09-23 13:50:00
Tobias J
Jag vet inte om jag vill ha politiker som har förlorat kontakten med verkligheten och som sätter upp lagar som alla ska följa på blodigt allvar, oavsett vilka konsekvenser det får för miljö och människor. Lagar är till för att samhället ska fungera bra, men fyller lagarna motsatt syfte så finns all anledning att reagera istället för att underkasta sig dem blint.
Inlägg #8: Postat: 2002-09-23 14:58:00
klas
Fast det är rätt magstarkt när just de som är med och stiftar lagarna uppmanar folk att bryta mot dem. Och blanda inte ihop dylika uppmaningar med civilt motstånd, vid civilt motstånd bryter man demonstrativt mot en lag och stannar sedan och väntar på farbror blå och driver sin sak i domstol, man bryter inte mot lagen för att gynna sin egen privatekonomi.
Inlägg #9: Postat: 2002-09-23 15:25:00
Daniel
Krille - Vad har Connex med narkotikapolitik att göra? Och knarkarna dödar väl sig själva, det gör väl inte politikerna?
Inlägg #10: Postat: 2002-09-23 16:13:00
Krillle
Connex har mig veterligen inget med narkotikapolitiken att göra, jag tyckte bara att det var lite kul att du tyckte att det var så hemskt att Connex förlorar pengar på att folk inte betalar avgifterna. De kan ju göra säkrare spärrar, vilket redan har skett, och dessutom får de ju böter av dem de tar fast. Men hur som helst, det jag tyckte var lite märkligt var att det var det du fokuserade på när du angrep Gustav, inte Miljöpartiets syn på narkotikapolitik.
Inlägg #11: Postat: 2002-09-23 16:17:00
forts.
Till din andra fråga: Intressant nog är heroin helt ofarligt om det doseras rätt. Heroin omvandlas i kroppen till morfin, som används i vården. Anledningen till att vi inte ser de konsekvenser som förknippas med heroinberoende i samband med morfin på sjukhuset heter Sveriges Narkotikapolitik. Heroin är ju som bekant väldigt beroendeframkallande. Forts...
Inlägg #12: Postat: 2002-09-23 16:21:00
forts.
Är man fast så är man fast, men det skulle inte behöva vara något problem, t ex är det många som är beroende av cigaretter och koffein. Problemet är framför allt priset. Heroin kostar jävligt mycket att köpa, eftersom det dels innebär en hög risk att smuggla in det i landet, och dels för att langare på gatan kan ta så höga priser av folk eftersom de är beroende! Säg att det kostar 2000 kr/gram, och då har man väldigt tur. Forts...
Inlägg #13: Postat: 2002-09-23 16:25:00
forts.
Detta innebär att man söker det mest ekonomiska sättet att inta heroinet, dvs den drygaste lösningen, och det är att injicera det. Då har staten varit så hjärtliga att förbjuda sprutförsäljning sprututbytesprogrammet i Malmö är ett framgångsrikt undantag, och det innebär att man måste dela på de sprutor som finns tillgängliga. Detta skulle jag säga sammanfattar problemen för heroinister ganska bra. Forts...
Inlägg #14: Postat: 2002-09-23 16:27:00
forts.
Som du ser stammar allihop från narkotikapolitiken: Priset vid en legalisering räknar man med att priset skulle gå ner till ungefär 1/20 av vad det är idag, samt sprutförbudet. Lägg sedan till att de blir jagade av polisen och att de föraktas allmänt av allmänheten, så förstår du kanske att många blir nedbrutna och till slut dör.
Inlägg #15: Postat: 2002-09-23 21:36:00
Tobias J
Nu var iofs inte Grön Ungdom med och beslutade om priserna på Stockholms Lokaltrafik och hur skulle det gå till om man stog och inväntade polisen varje gång man genomförde aktionen? Ganska svårt att genomföra civil olydnad på annat sätt. Jag skulle nog hellre använda ordet "rädda" sin privatekonomi för övrigt. För det var bl.a. det som aktionen handlade om.
Inlägg #16: Postat: 2002-09-23 21:41:00
Tobias J
och så ett tillägg till Krille: En annan anledning till att många dör av överdoser av Heroin är att man köper det på en svart marknad där man har noll koll på om det är utspätt eller inte. Oftast är det utspätt för att langarna ska tjäna mer pengar. Detta leder till att heroinister tar stora doser. Skulle de få tag i rent heroin eller väldigt lite utspätt och tar samma dos som vanligt så är döden ett faktum. narkotikapolitiken dödar!
Inlägg #17: Postat: 2002-09-23 21:43:00
Tobias J
...En dansk högt uppsatt politiker som jobbar med narkotikafrågor har beräknat att man skulle kunna rädda ungefär 200 liv om året genom att bl.a. dela ut rena sprutor och kontrollera innehållet.
Inlägg #18: Postat: 2002-09-23 21:47:00
Tobias J
Ungefär som SLs lokaltrafikspriser. Inför man nolltaxa mha skattemedel så skulle låginkomstagare få det lite bättre och ha råd att köpa mer produkter vilket gynnar hela svenska ekonomin och skapar arbetstillfällen. Dessutom kan avskaffa alla spärrar och spärrvakter och administrationskostnader kring biljettpriser och så miljön så klart. det handlar alltså inte bara om att "gynna sin egen ekonomi". men är man egoist så tror man ju att det är skälet.
Inlägg #19: Postat: 2002-09-23 21:49:00
Krillle
Ja just det. Jag visste att det var något jag hade glömt :
Inlägg #20: Postat: 2002-09-24 08:14:00
PerW
Tobias J, genial analys: Om allt livsnödvändigt blev gratis läs: andra betalar för låginkomsttagare så skulle de kunna köpa ännu mer produkter champagnevisp t.ex !!!!
Du har inte tänkt på att den som står för fiolerna kanske då INTE köper den där champagnevispen...??
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...