Hellre underlig

Inlägg #1: Postat: 2002-09-22 22:45:00
Liselotte.
Jag är inte bitter, jag är ärlig. Vad jag försöker säga är att det faktiskt inte är folks egna val eftersom andra tar skada. Sedan har jag många vänner som dricker och de vet vad jag tycker sen berättar jag inte det för dem hela tiden. Men jag är verkligen inte bitter, vill bara att folk ska förstå hur allvarligt konsumerandet av alkohol i Sverige faktiskt är. Att det gått för långt.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-23 08:04:00
Nick Knox
Du vill att folk ska inse att deras konsumerande är överdrivet genom att förolämpa dem? Wow,konstruktiv provokation,liksom.Som någon säkert har kommenterat redan så attackerar du fel mål.Det är lätt att peka fingret på andra "alkisar" men svårare att ge sig på de faktorer som har etablerat bilden att det är "ballt" att dricka.Grupptrycket tar du upp i ofs men det går djupare.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-23 08:47:00
Liselotte
Vadå på de faktorer som etablerat bilden? Har vi ingen egen vilja? Är det inte vi som gör det ballt att dricka genom att dricka för att det är ballt? Visst kan man skylla på faktorer hit och dit men vilka är det helt ärligt som gör alkohol ballt? Jo de som dricker för att vara balla.
Inlägg #4: Postat: 2002-09-23 08:47:00
forts.
Hade de slutat med det för att det är ballt att inte dricka så kanske det hade blivit ballt istället. Man ska inte bara titta åt ett annat håll och säga det var inte jag som började. Dom gjorde först. Jag tycker inte jag förlämpar, jag säger sanningen och tar man åt sig och känner sig förolämpad kanske man ska ta sig en funderare.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-23 11:03:00
Nick Knox
Jag känner mig inte träffad och jag anser inte heller att du skulle säga sannigen i och med att påstå att jag när jag dricker är ansvarig för en minderårigs alkoholförgiftning.Du är hysterisk och din text är en tom provokation vars syfte är självhävdelse.Söker du bekräftelse genom att moralisera är det du som ska ta dig en funderare.
Laddar...