|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-20 13:13:00
|
|
Michael Bärlin |
Erik, din världsbild är naivistisk och fylld av irrationella konsirationsteorier om "knarkbossar i kostym" som "skapar marknader" för knark. För det första: tror du inte att droger finns och har funnits i kommunistiska/kollektivistiska samhällen? För det andra: vad är enligt dig droger? Har du aldrig rökt en cigarett, druckit alkohol, kaffe eller te? Ätit socker? Köper du myndighetens rådande klassificering rakt av, dvs alla illegala substanser är droger, men inget annat? Tänk själv nästa gång!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-20 13:34:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Marocco producerar mest hasch sa lagg till dem till Colombia o Afganistan. Las min nast sista text om producering av "ofarliga" droger som en mojlighet till att gora branschen ren. Jag provade Poppers i helgen pa kul for att det va manga ar sen. fy fan vad snuskigt det va!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-20 14:12:00
|
|
TJ |
Så länge man kan göra pengar på droger så tror jag de kommer finnas. enda vettiga lösningen är att göra det till en vit statligt kontrollerad marknad och sälja det till ett sådant pris att det konkurrerar ut den svarta marknaden som är roten till mkt ont. Även kriget mod narkotikan är en mångmiljardindustri, men till vilken nytta? en amerikansk advokat har sagt att handeln med droger är alldeles för farlig för att inte kontrollera.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-20 15:05:00
|
|
Cynisk? |
Flere som O/D:ar skulle lösa problemet... Självsanering kallas det...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-20 15:14:00
|
|
Lux Interior |
Nu tänker jag inte ge mig in i en diskussion om vådan av narkotika eller redogöra för den globala kommersen som omgiver den utan först komplimera ditt språk som är skickligt och karismatiskt.Sen vill jag kritisera ditt missledande val av rubrik då du aldrig seriöst analyserar problemet som förblir perifiert tills du tar upp det systematiska förtrycket som kapitalismen bedriver genom droghandeln.Texten är inte naiv men ofokuserad.Det distraherar det eventuella budskapet.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-20 15:23:00
|
|
Petig |
"Kanske borde föräldrar som var unga på 70-talet få veta att det som är marijuana idag är lika starkt som det som var hasch på deras tid"
En spridd missuppfattning. Det finns inga belägg för att marijuana/hasch blivit starkare de senaste 20 åren.
I övrigt var artikeln intressant.
Lösningen hur du kan knarka utan att stödja onda krafter: Håll dig till maja och odla själv, jättelätt.
Ha det bra allihop!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-26 01:46:00
|
|
JSK |
Youre barkin up the wrong tree. Det är inte drogkarteller som skapar marknaden, de utnyttjar den. Det är politiker som skapat den svarta knarkmarknaden genom förbudspolitik världen över. Detta är ingen höger/vänster-fråga. Frågan är om man vill ha en reglerad vit marknad eller en fri svart marknad. Jämför med spriten.
|
| |