|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-19 22:47:00
|
|
PerB |
Jag tror inte det är att bevisa att "dom lyckliga hororna" finns, som det syftas på. Utan tvärtom; Är ALLA horor olyckliga? Eller nåt sånt kanske?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-20 00:35:00
|
|
Michael Lundahl |
Anna Li: För att spräcka fördomar, truismer och andra dumheter som effektivt förhindrar att prostituerade får den hjälp de behöver.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-20 01:48:00
|
|
Frederik |
...and how do you think that these prejudices, truisms and stupidities prevent prostitutes from getting the help they need?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-20 08:16:00
|
|
Michael Lundahl |
Läs boken jag rekommenderade så kommer de prostituerade som skriver där att berätta exakt varför. Dessutom har jag redan ett otal gånger nämnt vilken katastrof som svenska sexköpslagen ställde till med på vissa platser i landet, just därför att faktaunderlaget när beslutet togs var för dåligt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-20 09:33:00
|
|
nix |
Frederik: since many people here do consider hors as doing a disgusting, dirty and repulsive job, it restrains the possibility to create an organisation such a union that could get them registered and provide them with the assistance they might need.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-20 10:04:00
|
|
Michael Lundahl |
Inte bara det nix... i många länder t.ex. USA är det dessutom FÖRBJUDET för prostituerade att organisera sig. STATEN går in och säger "Näe... ni får inte organisera er för att hjälpa er själva". Det är rena övertramp på deras mänskliga rättigheter. Många andra sådana statliga övergrepp sker... och detta diskuteras noggrant av ett par av författarna till boken.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-20 10:16:00
|
|
Michael Lundahl |
Notera dock att i fallet USA detta varierar från stat till stat.
|
| |