Helt fel Ana. Lyckliga horor finns

Inlägg #1: Postat: 2002-09-19 21:33:00
Michael Lundahl
Referens? Lustigt om den siffran kan verifieras därför att inte ens REGERINGEN i sitt betänkande inför sexköpsöagen hade någon som helst koll på mer än 1/4 av alla sexsäljare i landet. Så låt höra nu... varifrån kommer denna siffra?
Inlägg #2: Postat: 2002-09-20 10:35:00
Christer H
Och.....hur mäter man lycka? Mvh CH
Inlägg #3: Postat: 2002-09-20 10:47:00
Michael Lundahl
Exakt CH... om denan mätning som MP refererar till verkligen finns... vad skulel hända om man utförde den på "vanliga" arbetare? Kanske kommer vi fram till att enbart 0.5 at arbetare i gemen inte är "lyckliga" enligt den definitionen... skall vi då förbjuda allt arbete?
Inlägg #4: Postat: 2002-09-20 10:49:00
Michael Lundahl
Oj... dubbel negation. "Kanske kommer vi fram till att enbart 0.5 av arbetare i gemen är lyckliga enligt den definitionen..." skulle det ju vara.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-20 12:22:00
Ana Udovic
Vi kan inte förbjuda arbete som gör folk olyckliga. Men om arbetet gör att man oftare tar livet av sig, brukar droger, har psykiska problem... ja, då går det alldeles utmärkt att förbjuda alternativt försöka eliminera yrken. Om det inte behövs av särskilda skäl, som poliserna jag skrev om i min ledare.
Inlägg #6: Postat: 2002-09-20 13:28:00
Michael Lundahl
Fint Ana... då håller vi med varandra. Så nu är det upp till dig att visa på att prostitution, med stor sannolikhet och oberoende av den övriga sociala situationen medför just de risker du nämnde. Lycka till... ingen annan har nämligen lyckats med det är och det är just detta jag påpekar, gång efter gång. Vi vet inte. Vi famlar i mörkret. Det kan inte få fortsätta så.
Laddar...