Självmord på Österåkersanstalten

Inlägg #1: Postat: 2002-09-18 19:15:00
Christer H
Har en fånge i Sverige misshandlats till döds av fyra vakter?? Har jag helt missat en sån sensationell nyhet? Alla dödsfall registreras och ingår i statistiskta underlag. Vet du JPA att detta inte görs med dödsfall på fängelser? Jag har svårt att tro det. Verifiera dina påståenden. Vallo dog ju vid ett polisingripande, vad har det med självmord på anstalter att göra? Mvh CH
Inlägg #2: Postat: 2002-09-19 11:12:00
JPA
DOMD till psykanstalt, ar det en faange eller ej? En i alla fall forsokte rymma och brottades ned av 4 vakter och han dog. Det var ju pa ABC bara naagon vecka sedan! For det andra registreras "sjalvmord" INTE automatiskt, lagen ar andrad utan anstalterna skall anmala detta frivilligt. Saa Vallo har med saken och gora satillvida att vi talar om DODSFALL som sker under tvangsmyndighetsutovning. Jag ar insatt p g a att jag sjalv blivit misshandlad. Las mitt "systemfel" paa Sourze.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-19 11:16:00
JPA
Ursakta tonen, det ser skrikigare ut an jag tankte. Har lite feber och ligger sjuk, saa det blev ganska trubbigt svar. Men som sagt lagarna idag skyddar nog mest den som inte vill visa vad som hant i samband med dodsfallen.
Laddar...