"Hora" som kränkning, del II

Inlägg #1: Postat: 2002-09-18 08:12:00
Michael Lundahl
Fel Anna... hade du varit torsk och jag inte vill sälja till dig så kan jag säga "Nej" och välja en kund som jag trivs bättre att jobba med. Det drog just upp en av det riktigt stora myterna försäljning av sex... nämligen den att horan aldrig kan säga nej. Den är som sagt en myt. Verkligheten är den att om det finns tillräckligt många kunder så kan horan välja bort de dåliga kunderna. Minskar däremot kundkretsen, då måste hon börja acceptera kunder hon inte vill jobba med.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-18 08:14:00
Michael Lundahl
Detta var vad som hände i Malmö när sexköpslagen infördes. De bra kunderna skrämdes av lagen och tog båten/bron över till Köpenhamn där de inte riskerade att bli tagna. Kvar blev skitstövlarna som ändå inte bryr sig om vare sig lagen eller att respektera hororna. Två år tog det, sedan kom larmrapporten med nödropet: HJÄLP! Vi har fått det mycket sämre!
Inlägg #3: Postat: 2002-09-18 08:16:00
Michael Lundahl
Och i och med detta har vi ett GLASKLART exempel på hur det går när man tar beslut utan att ha tänk efter eller LYSSNAT. Det fanns MÅNGA som varande för att det här skulle hända... men pecis som du hade man sin världsbild redan klar för sig och man tog beslutet ändå. Nu betalar hororna priset... med sina LIV! Är du nöjd?
Inlägg #4: Postat: 2002-09-18 10:11:00
anna a
så du tror att det är så det går till? det tror inte jag. inte i större delen av fallen. klart det finns undantag, men jag tror inte det är undantagen som främst behöver hjälp.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-18 10:14:00
anna a
för övrigt står jag fast vid vad jag sa. i slutändan MÅSTE horan ligga med någon för att få sina pengar. det kan du inte förneka. jag vill inte bli kallad hora eftersom jag slipper det. kan du förstå? för övrigt skulle jag inte vilja vara tvungen att göra scans reklamkampanj för att överleva heller, men det är en anna typ av horande
Inlägg #6: Postat: 2002-09-18 10:31:00
Michael Lundahl
Fel Anna... det var inte alls det du sade. Det du först sade var att om jag var hora så var jag tvungen att acceptera just DU som kund. Detta är inte sant... och det är också en oerhört viktig skillnad i denna debatt. Att ge horan möjlighet att välja med VEM och HUR hur hon jobbar skulle vara en enorm förbättring för henne.
Inlägg #7: Postat: 2002-09-20 10:57:00
m m
Att ge horan möjlighet att välja OM hon vill jobba skulle vara en ännu enormare förbättring för henne...
Laddar...