|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-17 16:38:00
|
|
anna l |
håller med, helt och fullt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-17 18:36:00
|
|
peter horal |
inget ståhej men jag tycker inte att man medvetet skapar en "splittrad" familjesituatio
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-17 18:55:00
|
|
anna a |
meh. man man ju aldrig veta om man ska leva tillsammans med den man skaffar barn för restan av livet. gardells barn har två kärleksfulla föräldrapar redan från början. hur är det "splittrat"?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-17 19:02:00
|
|
peter horal |
att medvetet skaffa barn som får två hem tycker jag är fel jag tycker att man ,om man skaffar barn,vare sig man är homo eller hetero så skall INTENTIONEN vara att ha samma föräldrar o ett hem "livet ut".
Sen vet jag att det långt ifrån alltid går
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-17 19:54:00
|
|
anna l |
det du försöker bevara, peter horal, är värderingar som inte har någon förankring i verkligheten. det finns inget som säger att man blir splittrad av att bo på två ställen om det nu är aktuellt? och jag talar av egen erfarenhet.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-17 19:57:00
|
|
Sanna Parkell |
Det finns visst de som blir splittrade av att bo på två ställen. Jag talar av egen erfarenhet.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-17 23:35:00
|
|
anna a |
det finns de som blir splittrade och de som inte bli splittrade. det finns familjer som håller och familjer som löses upp. man kan aldrig veta. men man KAN veta att man är älskad, oavsett föräldrarnas kön. när ska ni förstå?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-18 07:40:00
|
|
Surinam |
Båda jag och min sambo är skilsmässobarn. Han hatar sitt föräldrahem över allt annat och vill inte bo där eftersom han bara förknippar det med bråk. "Ett hem livet ut" är alltså knappast viktigare än föräldrar som håller sams...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-09-18 07:43:00
|
|
Surinam |
Själv har jag en far som har lätta psykopatiska drag enligt läkare. Välanpassad i samhället, hög post i börsnoterat företag. Jag har träffat honom 3 veckor/sommar och har därför behövt terapi i flera år. Vägrar kontakt med honom och mår idag bra. Min halvsyster är 17, bor i vedboden eller hos kompisar hellre än att bo i samma hus som han, under ständiga hot och manipulationer.
I korthet: Horal, du har fel fel fel!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-09-18 07:46:00
|
|
Surinam |
Det räcker med en enda människa som bryr sig om ett barn för att uträtta underverk. Men ofta finns det också andra vuxna som kan ta den rollen. Min morfar var en sådan person, han har lärt mig hederlighet, stillsamhet, förnöjsamhet och tålamod, allt det där som min far inte förstår sig på.
Och våga inte döma ut ensamföräldrar, för utan dom går det riktigt åt skogen! Kram till alla ensamma pappor och mammor som kämpar som djur för sina barn.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-09-18 07:58:00
|
|
peter horal |
läs vad jag skriver, jag skriver ingenstans att ett dåligt föräldrapar skulle vara bättre utan jag jämför enbart att ha ett hem kontra två själklart är två bra hem bättre än ett dåligt men ett bra hem är bättre än två bra-enligt mig
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-09-19 13:46:00
|
|
Surinam |
Och där tycker vi olika. Så länge man är välkommen och omtyckt är det ingen jag vet som tackar nej till fler trygga platser i tillvaron. Både barn och djur kan vänja sig vid att ha en utvidgad familj, och vistas på mer än ett ställe. Ofta är det mycket positivt för den sociala förmågan och självständigheten.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-09-19 13:46:00
|
|
Surinam |
Naturligtvis menar jag inte att man ska byta hela tiden, men jag tror inte heller att barn tar skada av att bo hos släkten eller vännens familj en månad på sommaren, bara mamma eller pappa hör av sig.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-09-19 14:02:00
|
|
peter horal |
i detta fall talar vi inte om ett sommarlov utan om ett konstant bytande året om
|
| |