Musikindustrin blåser oss

Inlägg #1: Postat: 2002-09-16 18:38:00
Katarina Jönsson
läs artiklen en gång till så förstår du..
Inlägg #2: Postat: 2002-09-16 18:59:00
martin.
Jag förstår faktiskt inte på vilket sätt du blir lurad? Seriöst... det är väl bara att inte köpa plattorna. Sedan är väl smak subjektivt, det är väl knappast så att alla tycker att samma musik är bra/skräp. Så hur blir vi lurade? Du tror väl knappast att DM tänkt, "Ja! Nu gör vi en riktig skitplatta och lurar ungarna." Föresten, så liten är inte synthgenren så att du inte kan skita i det du inte gillar.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-16 20:25:00
Katarina Jönsson
Så som jag anser det blir många synthare jävligt blåsta av samma anledningar jag har förklarat i denna artikel. gamla band som gör bajsmusik och folk köper det. nu inte sagt att just Depeche är ett gammalt avdankat band tvärtom, mina gudar är vad de är!, men många andra band är sådana. att det sedan uppfattades som att jag tyckte det om just Depeche var en jävligt klantigt misstag av mig.
Inlägg #4: Postat: 2002-09-16 21:26:00
martin.
Mmm... men är inte det ett tecken på det jag skrev. Att man köper musik vissa band för att man "ska" göra det, och för att man så gärna vill tillhöra en viss subkultur. Förhoppningsvis växer de flesta ifrån det tänket... för det är ju egentligen ganska ologiskt att man skulle gilla allt från Page till Skinny Puppy bara för att man vill tillhöra en viss genre.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-18 11:02:00
Ramona
Men jag tycker om både Page och Skinny Puppy...
Inlägg #6: Postat: 2002-09-18 12:07:00
martin.
Haha... javisst. Det gör jag också. :-
Men ibland känns det som att folk väljer en viss stil och se lyssnar de på allt som man "ska" lyssna på i genren... vilket innebär att sk. synthare kan lyssna på gitarrbaserade band som Ministry för att de började som synthband, men ignorera nya electroband som Adult och Miss Kittin & the Hacker för att de inte är synth. Trots att de låter jävelelektroniskt och 80-tal. Ehh... nu blev jag snurrig. Man får naturligtvis lyssna på precis vad man vill.
Inlägg #7: Postat: 2002-09-18 19:31:00
Katarina
jag skrev ett bra inlägg igår, men tydligen registrerades inte det, och nu har jag inte aning om vad jag skrev.. hmm.. jaja. det var säker inget viktigt ändå. livet är inte viktigt.
Laddar...