Vem fan vill vara sosse?

Inlägg #1: Postat: 2002-09-14 12:25:00
Juanita
Inte för att det är fel att tjäna pengar, jag gillar inte planekonomi, utan för att det är fel att inte betala skatt när man tjänar mycket. Om jag ska se till mig, min mamma och min pappa; mina föräldrar tjänar bra, de är akademiker och de betalar hög skatt. De trivs, de är nöjda, de bryr sig inte om att en stor del av deras lös går till skatter.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-14 12:26:00
Juanita
Jag; när jag är klar med skolan så kommer jag att tjäna mycket pengar dock inte som en man med samma yrke men ändå och jag betalar gladeligen höga skatter för att jag vill undvika ett klassamhälle. Jag har märkt att det är låginkomsttagarna som Moderaterna riktar sig till nu, vilket är ett skämt från Bo Lundgrens sida. Det visade sig igår.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-14 13:44:00
Magnus Andersson
Skatterna har höjts med 242 miljarder sedan 1997, och lönerna eller antalet anställda i offentlig sektor har inte ökat. Var försvann denna nästan 25-iga ökning? Diverse bidrag till dold arbetslöshet? Hur ska s hantera att vi har ett strukturellt årligt underskott i statens finanser på 60 miljarder i år? Troligen stigande.
Inlägg #4: Postat: 2002-09-14 13:46:00
Magnus Andersson
Och hur ska s hantera att vi tappat 17000 företag eller att av de 300000 nya på arbetsmarknaden så försvann samtidigt 40 av detta antal i långtidssjukskrivningar - de allra flesta en stor majoritet av dessa sjukskrivna offentligaanställda. Svaret är att de inte har några lösningar, annat än den gamla lösningen, att skatterna kan höjas - vilket gör att dessa problemen i ekonomin blir än allvarligare! Somos har rätt.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-14 13:49:00
Magnus Andersson
Förklaring: De "300000 nya på arbetsmarknaden" innebär inte ett nettotillskott. Förutom de som långtidsjukskrivits så har ju folk ålderspensionerats mm. Det är istället så att så få soim arbetar idag andel av befolkningen lär det det inte varit någon gång förut.
Inlägg #6: Postat: 2002-09-14 19:38:00
Farbror Polisen
Släck GENAST haschpipan, Juanita! Och spotta även ut katbladen!
Inlägg #7: Postat: 2002-09-14 21:49:00
Juanita Gina Zanetti
Aha, ok. Moderater och andra högreslödder ska slänga kanylerna, de verkar vara dunderhöga, med tanken på alla skattesänkningar och alla löften. Fattar någon hur detta ska gå ihop?
Inlägg #8: Postat: 2002-09-14 22:07:00
Magnus Andersson
En skattehöjning senaste mandatperioden på 242 miljarder mer än 20 höjning av alla skatter har gett Nada, utom färre i arbete sämre vård-skola-omsorg, bibehållna låga löner och sämre hälsa för offentliganställda med mera.
Inlägg #9: Postat: 2002-09-14 22:08:00
Magnus Andersson
forts. Moderaternas 130 miljarder är något som ska stoppa utlandsflykten av arbete och företag samt stoppa ett sjunkande företagande i landet, men även minska bidragsberoendet. 60 miljarder i år i strukturellt underskott justerat utförsäljningar av bl a statliga företag är en siffra som inte minskar. Vem ska betala in skatter til bidrag om fyra år?
Laddar...