Sexindustrin skapar rädda kvinnor

Inlägg #1: Postat: 2002-09-13 19:35:00
mike
eller är det bara en väldigt tacksam syndabock. är det inte så att du och många med dig fått det serverat så många gånger att det blivit en vana att skylla allting på underklädesreklam och sexindustrin. om det är din totala övertygelse så är debatten slut här, för då framstår du som en person totalt utan förmåga att tänka själv, en idiot, en tröttsam jävel som bara spiller tid med att säga precis som en massa medsystrar till dig säger.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-13 19:35:00
mike
"det är porrens fel", det låter förjävla banalt marita. tycker du inte det själv? Tror du att alla problem löses om kvinnor inte skulle visa någon hud på reklampelare, om porrfilm totalförbjuds, om man skjuter bert k i huvudet för att statuera exempel? tror du det? jag hoppas verkligen inte det. det är inte så att jag sitter med en lösning på problemet, nej då, långt ifrån. däremot är jag totalt övertygad om att det inte beror på de faktorer jag redan dragit upp.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-13 19:36:00
mike
jag tror att hela den stämning, värderingarna, attityden byggts upp under en lång tid och av många olika faktorer säkerligen har den hetsiga debatten kring porr en stor betydelse och säkerligen har porrindustrin bidragit med dåliga värderingar men inte en chans att det är en så enkel lösning. tänk till en gång till. jag är öppen för att diskutera hur vi skall lösa problemet men det är dödkört redan från start med dina argument.
Inlägg #4: Postat: 2002-09-13 19:36:00
mike
se på hur afghanistans härliga talibanregim behandlade sina kvinnor. vad skall du/dina medsystrar skylla på där?? inte fan kan du skylla på porren i alla fall. problemet med kvinnoförtryck verkade inte vara löst där even fast de inte ens fick visa ansiktet. aldrig har de sett en HM-affisch och ändå var de kvinnorna nog så rädda.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-13 19:37:00
mike
jag framhåller återigen att jag tycker det är synd att du och många med dig utsätts för trackasserier, förkastligt, dock måste du överdriva eller ha extrem otur om alla du känner blivit sextrackade. jag har flera tjejkompisar som jag diskuterat dessa frågor med och vissa har råkat ut för liknande behandling men inte alla, långt ifrån alla har blivit så illa behandlade att de klassificeras som "rädda tjejer".
Laddar...