|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-13 14:18:00
|
|
Michael Lundahl |
Och så är vi tillbaks på ruta 1. Du hävdar ett samband... men du kan inte vissa på det.
Varifrån kommer killarnas dåliga värderingar? Dessa kan komma från vad som helst. Vi kan räkna upp en hel hög plattityder här om du vill: För lite uppmärksamhet från mamman... avsaknad av fadersgestalt... porr... reklam... you name it. Men till syvende og sist så VET vi ingenting utan vi har bara en massa lösa gissningar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-13 14:30:00
|
|
Jörgen |
"Jag ställer mig fortfarande frågan: Var tror du..." Varför ställer du dig fortfarande frågan när du redan är så säker på att du har svaret?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-13 14:49:00
|
|
Kent Davidsson |
Du skriver "Men jag hävdar i alla fall...". En fråga blir ju då nu när du har erkänt att du bara fantiserar ihop orsakssamband varför?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-13 21:40:00
|
|
Per |
Kan det inte vara så att porren är ett symptom och inte en orsak till/på kvinnoförnedrande åsikter.. Att viss porr ger uttryck för åsikter som redan finns.. och inte tvärtom?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-14 21:25:00
|
|
frågvis |
Marita: var kvinnor mindre rädda då innan sexindustrin fanns? Var det bättre förr?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-15 13:47:00
|
|
Ironica |
Och som vanligt är det bara män i kommentarsfälten som inte förstår det som skrivs och som tydligen inte kan ta till sig hur en del kvinnor upplever sin högst påtagliga vardag eftersom de inte har blivit presenterade för en enkät där 2000 män tillfrågats om de brukar slå sin fru, om de har våldtagit henne i sömnen nån gång, låst in henne i friggeboden eller i allmänhet gjort stygga saker.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-16 09:44:00
|
|
Marita |
Kalle G: Jo.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-17 15:22:00
|
|
Åse |
Folk borde skämmas över att de inte vågar skämmas! Jag har läst din Tack -grej och det är ju otroligt. Tacka och bocka får man, men om man vill peka på problem och föreslå åtgärder, då blir det kackel i hönsgården! Om jag stinker svett dag ut och dag in, blir jag bara tacksam om någon påpekar det och sträcker över en deo. Folk borde skämmas över att de inte vågar skämmas. Glädjen ratar de helt läsarstatistik. Skriv mera, Marita, om bra och dåligt!!!!!
|
| |