Ynklige Unckel försvarar rasister

Inlägg #1: Postat: 2002-09-12 13:56:00
daniel. forts.
De andra 4-5 moderater som visades sa ingenting som jag skulle kalla rasistiskt, eller falla under lagen om Hets mot Folkgrupp. Klumpiga och osympatiska - javisst - men rasistiska - nej. Så jag undrar vad betyder rasism för dig? Tror du verkligen på att alla 17 var rasister? Eller skriver du bara så för att ta hem billiga anti-moderata poänger?
Inlägg #2: Postat: 2002-09-13 04:19:00
Olle
Tyvärr är lagen om HMF en gummibandslag. Det räcker att man "visar missaktning" mot en folkgrupp. Lagen har uppenbarligen skärpts för att få folk att bara våga säga "rätt" saker. Den ska skärpas ytterligare enligt ett förslag från regeringen: 4 års fängelse ska "hetsare" kunna dömas till.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-13 10:22:00
Rebecka
Vadå bara våga säga "rätt" saker? Folk måste kunna skilja på rasism och kritik av en viss politik....och hur många fall av hets mot folkgrupp anmäls egentligen? Tycker det är bra med en hård sådan lag...
Inlägg #4: Postat: 2002-09-13 13:48:00
Olle
Alla kan inte skilja på kritik av invandringspolitiken och ren rasism. Sen har jag ingen aning av hur många som anmäls för HMF men det lär säkert bli fler, när lagen skärps. Är det bra med en hård HMF-lag? Ja, om folk bara döms för verklig hets. Och att säga sanningen om en viss folkgrupp ska aldrig kunna vara straffabart..
Laddar...