|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-09 23:07:00
|
|
Dexter Sinister |
Mest ute och seglar av alla här är du nog idag, skål och välkommen!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-09 23:47:00
|
|
Conny Samuelsson |
Dexter Sinister. Jag har svårt att tänka mig att någon frivilligt skulle skåla med dig!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-10 00:21:00
|
|
klurig |
Jag tror att Dexter Sinister är en homo som bara vill skämma oss vanliga människor till tystnad…
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-10 10:46:00
|
|
Jonas |
Lösaktighet/promiskuitet har ingenting med läggning att göra. I vår patriarkala värld är den lösaktige heteromannen en Casanova, kvinnan en hora och bögen en "untermensh", inte vatten värd. Den "principen" är högst diskriminerande och förtjänar att ifrågasättas. Något som naturligtvis provocerar många.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-10 10:48:00
|
|
Jonas |
Simplistiska slutsatser a la "bronx" - att homosexualitet är att fördöma pga att "homos ofta är lösaktiga", är skrattretande. Känner ett flertal monogama homos och ännu fler promiskuösa heteros!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-10 10:49:00
|
|
Jonas |
Bronx resonemang tyder på en enorm barnslighet och ett krampaktigt försök att skuldbelägga en hel grupp för vad ett fåtal individer åstadkommit.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-10 10:50:00
|
|
Jonas |
Istället för att fördöma homosexualitet, så borde bronx lägga sin energi på att fördöma promiskuitet, för det är DET som enligt honom orsakar dekadens.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-10 10:52:00
|
|
Jonas |
"Homos är ofta lösaktiga och sexfixerade, vilket förklarar varför de första AIDS fall uppkom bland homos i USA och inte bland heteros"
"Vilket förklarar": otroligt: 1. du drar homosexuella över en kam, 2. på basis av din enorma generalisering skuldbelägger du en hel grupp människor.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-09-10 10:54:00
|
|
Jonas |
Påminnelse: allt som två män kan göra tillsammans, kan även en man och en kvinna göra. de sistnämnda kan göra fler saker alltså Slutsats a la bronx: Alltås är det heterosexuellas fel att HIV fått en sådan enorm spridning. Alltså skall heterosexualitet fördömas...:-
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-09-10 18:55:00
|
|
bronx |
Nej, jag drar inte alla homos över en kam, jag vet att det finns några få undantag. Men faktum är att AIDS började först bland homosexuella. Faktum är att 1981 kallades det för GRID "gay-related immune deficiency", vilket är en fingervisning på vilken grupp som drabbades först, alltså på vilken grupp som har ett mest promiskuöst beteende.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-09-11 09:45:00
|
|
Jonas |
Och? Vet du att undersökningar visar tydligt att gruppen 16-29 år har ett mer promiskuöst beteende än andra åldersgrupper? Drar du några slutsatser av det? Förmodligen inte. Du borde fråga dig varför. Vi kan alltid delas in i "grupper" och kategoriseras därefter. Kakan kan skäras på olika led...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-09-11 09:47:00
|
|
Jonas |
"jag vet att det finns några få undantag". Eller också är det de riktigt promiskuösa som är undantag, men ger en bild av att det är tvätrom eftersom de "syns" och "chockerar" mest. Hur intresserad är t.ex. media av ett alldagligt homopar i en stuga i Borlänge? Måttligt. Alltså tror folk i allmänhet att de inte finns, utan tror att alla homos ser ut som de i Pridefestivalen och har t-shirts där det står "nyknullad".
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-09-11 09:49:00
|
|
Jonas |
Vems fel? Tja, kanske sensationssökande media som ger en helt skev bild. Men det var bra att jag fick veta att det är själva lösaktigheten i sig du vänder dig emot, inte faktumet att vissa tänder på samma kön.
|
| |