|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-09 21:50:00
|
|
Anna Li |
Jag tycker också att Maritas artikel var superbra. Att man ska sluta bry sig och inte läsa/se porr om man inte gillar det är en otroligt korkad åsikt just eftersom det är som Marita skriver - porren påverkar hela samhället och kvinnosynen i grunden och därmed mig. Även om jag inte läser den.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-09 22:05:00
|
|
Lena V |
Jag skriver under, på både Carolas och Anna Lis kommentarer. Bra, Marita!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-09 22:30:00
|
|
Christer H |
Marita påstår ju, helt utan belägg, att Bert, våldsporr, reklam mm är skälet till att kvinnor är rädda. Män har ju större anledning att vara rädda för oprovocerat våld. Men varför "beskär" då kvinnor sin egen frihet? Kan det kanske vara så att den feministiska propagandan missar sitt syfte? Eller kanske är det tvärtom? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-10 10:52:00
|
|
pUs |
AnnaLi; Du tror inte att alkohol påverkar mer än porr gör då? Totalt bedrövlig debatt. Unga grabbar står oftast inte och vrålar i gäng utan lite extra stimulans från dryckesgudarna. Men jag hör ingen som vill börja diskutera alkoholpolitik för det.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-10 10:55:00
|
|
Krillle |
Som sagt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-10 23:18:00
|
|
Anna Li |
Jag tror absolut att alkoholen spelar en stor roll och diskuterar gärna alkoholpolitik. Det förändrar däremot inte min inställning i porr-frågan.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-11 09:30:00
|
|
Marita |
håller exakt med Anna Li.
Alokoholen är en stor "bov", MEN VARIFRÅN HAR KILLARNA FÅTT SINA VÄRDERINGAR?
JO, Från den katastrofala sexhsteri som råder.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-11 21:59:00
|
|
Marcus P |
Som kille med värderingar suckar jag djupt...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-09-12 13:34:00
|
|
Christer H |
Håller fullständigt med Marcus P! Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-09-12 14:49:00
|
|
Krillle |
Marita: Folk måste väl få tycka vad de vill så länge de inte skadar någon. Som jag ser det är inte deras värderingar problemet, utan att de går runt och trakasserar folk. Om de inte kan behärska sig får de skylla sig själva, men deras åsikter tycker jag allt att de borde få ha kvar. Så kort sagt: Straffa dem för sina handlingar, inte för sina åsikter.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-09-12 18:18:00
|
|
Anna Li |
Såklart att man inte kan straffa ngn för åsikter eller värderingar. Däremot om man inte vill ha vissa handlingar i samhället kan ett bra sätt vara att arbeta för att få in andra värderingar inte bara genom repressalier mot utförda handlingar. Då är det ju på ett sätt redan försent - iallafall ur offrets synvinkel.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-09-13 05:05:00
|
|
Patrik Floding |
"Att man ska sluta bry sig och inte läsa/se porr om man inte gillar det är en otroligt korkad åsikt"
Detta påstående förstår jag inte alls.. Hur mycket porr, och hur ofta, behöver man se för att veta ungefär vad det går ut på?
Annars tyckte jag synd om Marita Söderström. Vet inte om det har blivit värre på senare tid -det är klart att om varje tilltalelse uppfattas som förberedelse till våldtäckt så blir det jobbigt.
|
| |