Svartmålning löser inte problem

Den här tråden diskuterar artikeln Svartmålning löser inte problem.
Inlägg #1: Postat: 2002-09-10 10:15:00
Christer H
Repris: Upprörd kvinna skriver artikel om sin upprördhet. På feministisk grund, byggs hemsnickrade "sanningar" Dessa inklusive rena felaktigheter manglas ut och får stort stöd- från kvinnorna.. ML, och andra reder ut rena fel och ifrågasätter "sanningarna". Debatten som först rasade vilt tonas nu snabbt ned, och dör. Tills nästa kvinna...osv. Varför kommer vi aldrig längre? Mvh CH
Inlägg #2: Postat: 2002-09-10 11:25:00
jan
en artikel som icke på något vis är konstruktiv. den ifrågasätter, likt domstolar, varför kvinnor ska vara rädda och menar på att en svartmålning ökar problemen. ren dynga. kvinnors är med all rätt rädda och istället för att gnälla om kvinnor är rädda av fel orsaker kan väl artikelförfattaren som broderar ut sina sanningar som allsmäktiga som är allvetande förklara varför det ser ut som det gör idag och hur vi ska råda bot på det.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-10 11:46:00
Stella
Läst men inte förstått.

Det är väl vad man kan säga om de flesta män här. Som kvinna kan man inte komma med fakta, för de är naturligtvis förvanskade. Man kan inte heller beskriva självupplevda saker, för då överdriver man. Man kan inte heller få dra slutsatser på grundval av att man känner några tiotal prostituerade, för då är det vinklat.
Inlägg #4: Postat: 2002-09-11 09:42:00
Marita
Har du inte påstått att jag överdriver? Hmm .Jo.
Du säger att du upplvevera att jag känner hopplöshet? RÄTT! Det känns j-ligt hopplöst. Vissa/många killar får en sjuk inställning till tjejer av sexindustrin och JA, den påverkar. Filmer, tidningar e tc påverkar. Herregud. Och jag erkänner, det är svårt att hålla en nyanserad diskussion när man precis blviit utsatt för något ich varför ska den vara nyanserad? Om jag är nyanserad är det i alla fall ingen som lyssnar.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-11 09:45:00
Mariat
så fort en kvinna beskriver hur hon blivit kränkt är det oftast killar som opponerar sig. nI SÄGER ATT "vi överdrev rekationen, han var ju full eller din rädsla grundar sig i något annat".
Men skulle du säga samma sak till en invandrare som blivit utsatt för rasism?
Ska det vara så svårt att förstå att om någon upplever något som en kränkning så ÄR DET DET. Ingen annan kan avgöra om det var det eller inte.
Inlägg #6: Postat: 2002-09-11 09:47:00
Marita
Till Christer H:
Ja. Varför kommer vi inte längre? Det funderar jag också på?
Rätt enkelt svar; hela samhället är genomsrat ev denna industri och det går längre inte att värja sig.
Inlägg #7: Postat: 2002-09-11 17:21:00
Puppi
Michael: Tror du att all porr är som den som visas på TV? Det kan du väl inte mena... Det finns betydligt grövre saker med våld, tvång, antydda barnövergrepp, djur etc.
Laddar...