Inlägg #1: Postat: 2002-09-10 11:34:00
|
Stella |
Vaddå rädsla pga "överdriven rapportering"! Nu får du fan kamma dig Christer, det här är inget som kvinnor hittar på! Jag känner inte EN enda kvinna som inte har råkat ut för samma sak som skribenten, och inte EN gång heller! Trots att vissa knappt går ut mer än 3 ggr/år längre.
Ska man behöva svartbälte i alla martial arts som finns för att våga gå hem efter tio eller vad är din idé om ett sunt samhälle? Det här var nog det mest korkade du har klämt ur dig på bra länge!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-10 18:51:00
|
Sarah |
Det är faktiskt sant, nästan varje gång man har varit på krogen blir man förföljd av något kåt as till ytterdörren. Du som kille kan väl inte leka allmänvetande gud även i denna fråga, då du inte är född flicka.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-11 09:32:00
|
Marita |
men lilla Christer: LYSSNA PÅ OSS SOM FAKTISKT VARIT UTSATTA.
Det är inget skämt
Näst intill varje kompis till mig har på något sätt känt sig kränkt ute på krogen. Alla jag känner tjejer GÅR INTE hem på natten. De tar taxi.
Tror du allvarligt att det har med en överdriven rapportering att göra?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-12 08:40:00
|
Olof Öberg |
"men lilla Christer" - Härskarteknik 2: förlöjligande.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-12 13:12:00
|
Christer H |
Ni svarar inte på det jag skriver. Att fulla idioter antastar folk lyckligtvis oftast bara verbalt är åt helvete. Men det är lika åt helvete oavsett kön. Jag menar att det lögn att påstå att bara kvinnor utsätts. Statistik på överfall visar att män är MER utsatta. Själv har jag antastats massor av ggr. Detta är primärt ingen könsfråga! Mvh CH
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-12 13:18:00
|
Christer H |
Att kvinnor utsätts för våld och hot av närstående män, är en viktig, men i stort en helt annan fråga. Var det inte kvinnors frihet i det offentliga rummet som artikeln behandlade? Mvh CH
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-12 13:23:00
|
Christer H |
Jag vägrar att låta brottslingar och ligister begränsa min frihet genom att bli rädd och låta dem ta över stan på nätterna. Ju fler vi är som vägrar desto mer stärker vi rätten att röra oss fritt. Män son kvinnor! Mvh CH
|
|