Åttatimmarsdag, vilket skämt!

Inlägg #1: Postat: 2002-09-08 21:45:00
M
va bra att en del e långtidssjukskrivna då å slipper jobba överhuvudtaget. som ramona danlen tex
Inlägg #2: Postat: 2002-09-08 22:44:00
Anders
Djee Ramona, faen vad jobbigt att vi har en heltidsnorm, då kan man ju inte jobba mindre, eller övertid för den delen, sjukt jobbigt.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-08 23:43:00
Tobias J
Om alla får jobba så mkt de vill så kommer det vara pengarna som styr hur mycket vi kommer jobba och då kommer alla jobba så mkt de kan och orkar, är det verkligen vettigt? Det är de friska starka som orkar jobba mest och tjänar mest pengar samtidigt som de förlorar mest fritid. Och de som jobbar mindre vinner visserligen tid, men förlorar i pengar.
Inlägg #4: Postat: 2002-09-09 11:29:00
Sanna Parkell
Kan du nämna en person som inte vill jobba 6 timmar istället för 8? Med vår arbetsklimat idag är jag övertygad om att de flesta inser att färre arbetstimmar ger mer fritid och mer tid att återhämta sig mellan arbetspassen. Och mer fritid ger garanterat gladare människor, och det behövs i Sverige, det syns inte minst här på Sourze, speciellt i kommentarfälten.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-10 23:47:00
Christian Larsen
jag ser inte felet vad är det för fel på pengar? folk kanske vill tjäna mer pengar för att åka 2 v charter till mallis med familjen. Vad är det för fel på det då har de ju tagit igen den extra "fritiden" de får. Inse Tobias OLIKA människor har olika behov.
Inlägg #6: Postat: 2002-09-11 17:12:00
Robert K Huselius
Att angripa arbetstidslagstiftning/normer med argumentet att alla ska få jobba "hur mycket de vill" är ett sånt jäkla trams. Som om en fabriksarbetare och hans chef har ett jämlikt förhandlingsläge.
Inlägg #7: Postat: 2002-09-13 19:50:00
Jörgen Karlsson
Trams? Mig veterligen så handlar det om att en fabriksarbetare som inte vill jobba 8h vill förbjuda andra fabriksarbetare att göra detta. Och det håller jag verkligen med om att det är trams.
Inlägg #8: Postat: 2002-09-16 12:48:00
Fredrik
Jag, Sanna, vill hellre jobba åtta timmar än sex. Jag offrar hellre ytterligare två timmar för de extra pengar de ger mig.

Varför vill folk försöka bestämma över mitt liv? Jag vet bäst själv hur det skall skötas.
Laddar...