Om viljan att ta bort sitt könshår

Inlägg #1: Postat: 2002-09-07 11:34:00
Carin
Hoppas bara att du har rätt/ får rätt och att vi inte behöver vänta till nästa årtionde. Vet inte dock vem som var först, porren eller vad som är populärt.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-09 00:29:00
raiyah
Porr har ingenting med dagens ideal att göra. Porr finns i alla former, allt från gravida kvinnor, feta kvinnor, rakade män, asiatiska män osv. Det jag anser är den mest kvinnoförnedrande boven är alla magasin för oss kvinnor, med mode, ideal osv. I dessa magasin får vi lära oss precis hur vi sminkar till oss dem där snygga läpparna, vart dessa sexiga stringtrosor finns att köpa osv. Dvs om det nu ÄR kvinnoförnedrande att vilja vara vacker och pyssla med sitt utseende.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-09 00:37:00
raiyah
Alla människor skall få vara fria och göra som dem vill. Tyvärr säljer stortuttade brudar mest, därför ser idealet ut så. Alla vill tjäna pengar. Detta är kapitalismens följd, men åtminstonde är vi fria. Det bästa är att försöka gå sin egen väg och vara stark och inte ta åt sig. Grymt, hårt men sant, men allt handlar om pengar. Du är fri, gör som du vill.
Inlägg #4: Postat: 2002-09-09 11:09:00
Carin
Inlägg till raiyah. Jo jag kan hålla med om att de sk tjej/damtidningarna är stora bovar, men värst är nog ändå kvällstidningarna som förstärker utseendefixerngen. Och gör det legitimt. Den förtäckta reklam som sker i dessa tidningar och magasin får folk att tro att det ska vara såhär. Svårt att stå emot inte bara för tonåringar utan även för oss sk vuxna.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-09 19:06:00
raiyah
Absolut Carin. All media, tv, radio och tidningar i alla former har så mycket av den såkallade "vardagsporren". Naket, sexigt och utmanande överallt. Jag undrar om det är sån smörja svenska folket verkligen vill ha, för det här gör mig nästan rädd .
Inlägg #6: Postat: 2002-09-10 14:53:00
Carin
Till raiyah. Jag tror att folket vill har kvalitet, i alla fall hoppas jag det, i alla former. Världen blir så fattig och tråkig annars. Men man kan kanske undra om någon idag vet vad som är kvalitet :
Inlägg #7: Postat: 2002-10-06 20:44:00
linan
Hoppas du har rätt Ante! Jag önskar att det blir så. Bra skrivet!
Laddar...